بررسی از دانشکده زراعت دانشگاه هرات توسط تیم پرودکشن وومن انکس هرات

Posted on at


دانشگاه هرات یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور می باشد که از شهرهای مختلف دانشجو میپذیرد، دانشگده زراعت هرات از جمله دانشگده های هست که پذیرش آن زیاد و دارای پنج شعبه می باشد.


این دانشگده که به تازگی ساختمان آن ساخته شده؛ با امکانات پیشرفته و جدید برای تدریس اماده گردیده است، و در شعبه های مختلف آن آزمایشگاه های پیشرفته و با امکانات کامل برای استفاده دانشجویان اماده شده است تا بتوانند  کارهای عملی و ساحوی خود را بصورت علمی و عملی آن پیش ببرند.



در ادامه فعالیت های پروژه "بانوان انکس" ایبار به تهیه گزارش از این دانشگده پرداخت تا با فعالیت های آنها اشنا شود.


ساختمان جدید این دانشگده توسط "بوفید فوندیش" ساخته و با امکانات پیشرفته آن تجهیز شده است، تعداد دانشجویانی که در این دانشکده مشغول آموزش هستن به 691 نفر میرسد که 90 درصد آنها را دانشجویان پسر و 10درصد دیگر را دانشجویان دختر تشکیل می دهند.


    آقای محمد یوسف امینی رییس دانشکده زراعت هرات از ساخت و تجهیز این دانشکده ابرزا خرسندی کرد و گفت: در قسمت آزمایشگاه ها که در گذشته داشتیم برای پنچ شعبه این دانشکده در یک آزمایشگاه با امکانات نه چندان مجهز وجود داشت؛ اما با ساخت و تجهیز این ساختمان، برای هر شعبه یک آزمایشگاه جداگانه با امکانات جدید و پیشرفته ساخته شده است.



دانشکده زراعت هرات هم اکنون با امکانات جدیدی که در دسترس دارد؛ ظرفیت پذیرش دوهزار دانشجو را در یک زمان دارا می باشد.


آقای امینی گفت: " هم اکنون در غرب افغانستان ما دانشکده های زراعت غور، بادغیس و فراه را همزمان پشتیبانی می کنیم و آنها شاخه های دانشگاه هرات هستند؛ و خواستار تاسیس دانشگاه زراعتی افغانسان در غرب کشور می باشیم."


با ساخت و تجهیز ساختمان جدید این دانشکده کارهای پژوهشی استادان در هر شعبه قابل توجه بوده است، که از ان جمله میتوان به شعبه باغ داری دانشکده اشاره کرد که روی خیار درختی کار صورت می گیرد تا آن را در هرات ترویج کنند و برای دهقان ها آموزش های لازم را برای کشت این سبزی ارائه کنند، تا حداقل از یک نوع سبزی خود کفا باشیم.   



 


تهیه شده توسط: محمد یونس صدیقی



About the author

herat-womensannex

Herat Digital Citizen Fund is subpart ofDigital Citizen Fund based in NYC. Digital Citizen Fund.com is a blogging and film platform that empowers the women and children of Central Asia with a "pay for content" model where bloggers and filmmakers get paid based on their Buzz (performance) Score. Monthly payouts…

Subscribe 0
160