یک دختر قهرمان مسلمان با شخصیت های کارتونی مارول همراه با کودکان افغان تغییرات را در مکاتب به وجود میارود.

Posted on at

This post is also available in:

آیا تا به حال آرزو داشته اید که قهرمان باشید؟

شخصیت قهرمان شما در دوران کودکی تان چه کسی بود؟

شخصیت های کارتونی مارول یک ناشر کتاب های کمدی است که شخصیتهای قهرمان بسیاری را معرفی نموده است مانند مرد عنکبوتی، مردان X، 4 شگفت انگیز و هالک.

 

اخیرا من یک مقاله قابل توجه درباره قهرمانان خواندم.هر چند اینبار این قهرمان کاملا متفاوت از سایر قهرمانان تاریخی میباشد.معمولا در نگاه اول قهرمان یک مرد قوی با مهارت های قابل توجه است که میتواند با مردم کمک کند و در مقابل بی عدالتی مبارزه کند.هرچند نمونه های بسیار کمی از زنان قهرمان وجود دارند اما شما تا حال درباره یک دختر مسلمان قهرمان شنیده اید؟

اینبار شرکت مارول قصد دارد تا یک دختر مسلمان را به عنوان قهرمان داستان معرفی کند که شخصی به نام کماله خان میباشد، یک نوجوان از کشور پاکستان که در شهر نیوجرسی زندگی میکند.از یک خانواده متعصب میباشد ولی به نظر من این یک استراتژی عالی و خوب میباشد که چانس را به سایر دختران میدهد تا داستان های خود را بیان کنند اما آنها این اجازه را ندارند تا پا به عرصه های بزرگ بگذارند.این یک راه امن و خوب میباشد برای دختران و زنان مسلمان تا اینکه آنها نیز شخصیت قهرمان خود را داشته باشند که شخصیتی غیر واقعی میباشد که کسی نه میتواند او را بندی و یا دستگیر کند.

من به سختی به یاد میاورم که در فرهنگ ما شخصیا قهرمان داشته باشیم.اگرچه اگر وسیع تر نگاه کنیم با شمولیت و در نظر داشت شکشورهای فارسی/دری زبان یک قهرمان شاعر به نام فردوسی وجود دارد که یک کتاب افسانه ای و تاریخی را به نام شاهنامه سروده است. در این کتاب یک شخصیت افسانه ای و قهرمان به نام رستم وجود دارد که یک اسب سفید به نام رخش را سوار میشود. رستم سمبول توان و قدرت و خرد میباشد.

.

بسیار اندک از کودکان افغان بسیار تجربه کمی از داشتن یک قهرمان در زندگی خود دارند.این به همین منظور است که انکس بانوان در تلاش است تا برای دختران مکتبی رسانه های جمعی و دیجیتالی را به ارمغان آورد تا آنها هم قهرمانان خود را داشته باشند.

من در کل به دنبال جستجوی نتایج موثر و تاثیر گذار از اطفال در مکاتب هستیم تا اولین کسانی باشند که شخصیت های قهرمان خود را به جهان معرفی میکنند.

نظر خود را در این باره ارائه دارید درباره اینکه چگونه شخصیت های قهرمان میتوانند در زندگی اطفال افغان تغییراتی را به وجود آورند ؟ و اگر خاوسته باشید یک قهرمان را دیزاین و طراحی کنید او را چگونه میکشیدید؟

قوی، خوشحال و تاثیر گذار باشید

 



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160