چگونه با خستگی مقابله کنیم

Posted on at


فشار های روحی و فیزیکی ، کافی نبودن مقدار خواب ، کافی و کامل نبودن غذا و دیگر عواملی که در شیوه زندگی یک فرد وجود دارد عوامل اصلی بیشترین حالات خستگی  یا احساس ضعف و ناتوانی شمرده میشوند. برای مبارزه با خستگی و بدست آوردن دوباره انرژی به نکات پایین توجه کنید.



دفعات غذا خوردن روزانه را افزایش دهید: بهترین روش برای اینکه تمام روز با انرژی باشید این است که بطور منظم غذای تان را مصرف کنید یعنی  هر سه تا چهار ساعت یک غذای سبک میل کنید به عوض اینکه غذای سنگین با دفعات کمتر بخورید .


ورزش کنید: شاید شما برای اینکه ورزش کنید خسته باشید ولی ورزش منظم و روزانه، به تدریج احساس خستگی تان را ازبین میبرد و انرژی تان روز به روز افزایش میابد.حتی قدم زدن برای 15 دقیقه هم میتواند انرژی تان را افزایش دهد.با ورزش های سبک تمرین های خود را اغاز کنید و به تدریج( هفته ها وماه ها) تمرین های قوی تر را انجام دهید تا به مرحله برسید که قادربه این باشید که دونیم ساعت ورزشی مانند بایسکل سواری یا دوش تند را در هر هفته انجام دهید.



وزن خود را کاهش دهید : وزن اضافی باعث مصرف انرژی بیشتری در فعالیت های بسیار عادی که نیازی به انرژی زیاد ندارند میشود و همچنان وزن زیاد فشار اضافی را بالای قلب تان وارد میکند که در نتیجه این دو مثال شما احساس خستگی میکنید.پس وزن خود را کاهش دهید تا انرژی تان ضایع نشودو احساس خستگی نکنید.


خواب کافی و آرام داشته باشید : تقریبا دو سوم ما از خواب کافی و سالم برخوردار نیستیم .لطفا برای خواندن بیشتر درباره خواب  کافی و آرام به مقاله دیگر من  بنام خواب سالم که در همین سایت است مراجعه کنید.


استرس را کاهش دهید : استرس یا فشار، به انرژی زیادی ضرورت دارد و یا انرژی زیادی را مصرف میکند.در صدد این باشید تا فعالیت های تفریحی را در روز تان اضافه کنید مثلا گوش دادن به موسیقی, مطالعه کردن کتاب مورد علاقه تان ویا گذراندن وقت با دوستان تان .هر چیزی که باعث آرامش تان میشود میتواند انرزی تان را افزایش دهد.



مصرف کافئين را کاملا قطع کنید :افرادیکه احساس خستگی میکنند باید مصرف کا فئین را قطع کنند. بهترین راه برای این کار این است که بطور تدریجی از مصرف کردن تمام انواع نوشیدنی ها و یا غیر نوشیدنی های کافیین دار پرهیز صورت گیرد.لطفابرای خواندن بیشتر در مورد کافئین به مقاله دیگر من تحت عنوان کافئین چیست مراجعه کنید.



الکل کمتری مصرف کنید : اگرچه نوشیدن اندکی (واین) در شب برای شما کمک میکند تا بخواب بروید اما این خواب عمیق و سالم نخواهد بود و فردای آن با وجود اینکه شب را هشت الی 9 ساعت خواب بودید احساس خستگی میکنید.پیش از رفتن به بستر خواب و یا بطور عموم بعد از عصر ازمصرف نمودن الکل دوری کنید به این ترتیب شما خواب آرام تر و بهتری خواهید داشت.



آب بیشتری بنوشید : بعضی اوقات علت خستگی تان شاید کم بودن آب بدن تان باشد لذا نوشیدن یک لیوان آب خصوصا بعد از ورزش میتواند اثر جادویی داشته باشد.



About the author

sadiqahrari

Sadiq was born in Herat city of Afghanistan and joined Herat University then got the Sholarship from Cairo University and graduated from Faculty of medicine Cairo Univercity in 2012 . he is able to speak Persian, English,Arabic,he is interesting in reading, drawing and writing

Subscribe 0
160