كشف و ساخت پنسل

Posted on at


پنسل

ابتادا از چه چيزي بجاي پنسل استفاده ميشد؟؟؟؟؟

بسياري از مردم تا سالهاي 1300 قبل از ميلاد از ميله هاي بسيار ضعيف سربي براي نوشتن و رسامي كردن استفاده ميكردن اما براي اولين بار در زمان (ايلي زابت اول) در انگلستان در اثر حفاري بطور تصادفي ماده سياه رنگي كه به آساني بريده ميشد و به آساني ديده و سوخته ميشد بنام گرفيت  كشف گرديد كه اين ماده علامه ها و خط هاي سياه ضخيم از خود بجا ميگذاشت و مردم به زودي فهميدن كه گرافيت بهتر است از پنسل هاي سربي كه با مدت كمي با ارزش و مفيد واقع شد و در معادن در يك سال (6 هفته) كار ميكردن .

وقتيكه واگون ها آماده شدند رفتن به لندن  عساكر مسلح آنرا همراهي ميكردند. به لندن گرفيت رنده شده به ورقه هاي مسطح و نازك كه بعد اين ورق ها به ورق هاي مربع شكل بريده شده بوده و بعدا در دستگاها در بين پنسل ها قرار داده ميشد.

ولي اين خيلي زياد بيشتر از اندازه خط و نشان سياهي داشت و به مشكل ميتوانستند كه كتابچه اي خود را پاك نگهدارند اما بعد يك عسكر فرانسوي مقدار گرفيت به خاك رأس را آرد نموده و بعد اورا به ميله هاي نازك لوله كرد. مواد بدست آمده را داخل پنسل قرار داد تا امروز پنسل را به همين شيوه ميسازند. اما بايد متوجع بود كه پنسل هاي كه خيلي سخت كار ميدهند روي آن حروف ( H-H2-H3) حك شده بنا پنسل  هاي كه نه سخت و نه نرم است روي آن حرو (HB) حك شده بنا پنسل هاي سريع و خوب سياه رنگ ميدهند كه روي پنسل ها حروف (B-B3-B2-B6) حك گرديده است.

با تشكر

نويسنده: عمرزبير حميدي

 



About the author

omar-zobair-hamidy

I AM OMAR ZOBAIR FROM HERAT, I'M THE 4TH YEAR STUDENT OF COMPUTER SCIENCE (BCS), AND BESIDE OF BEEING VICE-PRESIDENT OF A CONSTRUCTION COMPANY, I AM A BLOGER AT FILMANNEX

Subscribe 0
160