توانمندی زنان در افغانستان همراه با سیاست، ارتش و صنوف انترنت

Posted on at

This post is also available in:

خواندن اخبار درباره زنان و فعالیت هایشان احساس خوشی رابه شما میدهد که میتواند بسیار امیدوار کننده باشد برای کشورهای رو به انکشاف مانند افغانستان و کشورهای آسیای جنوبی و مرکی.امروز من دو مقاله را در بی بی سی فارسی درباره زنان افغان که در سیاست و ارتش فعالیت دارند مطالعه نمودم.

سایره شکیب سادات اولین زن والی در افغانستان است که در خواجه دو کوه که در ولایت جوزجان موقعیت دارد چشم به دنیا گشود.

 

در هرات، ولایت غربی افغانستان، برای اولین بار یک افسر 23 ساله از برنامه های آموزشی فارغ شده است.هرچند مسئله اصلی برای دولت افغان خروج نیروهای بیگانه در سال 2014 میباشد که دولت سعی بر این دارد تا جرأت و سهم گیری زنان را در ارتش افزایش دهد.


سهم گیری زنان در اهمیت موقعیت استراتژیک افغانستان روز به روز بیشتر میشود که این زمینه را مهیا ساخته است تا کسانی که در سیاست مشتاق هستند دراین عرصه سهم داشته باشند و نه تنها در سیاست بلکه در تمام عرصه ها .

یک رهبر فکری بودن نیاز ندارد تا زیاد سرمایه دار یا قدرتمند باشید با اراده بر آن چه که میخواهید باشید شما را به یک رهبر مبدل خواهد نمود.

شما میتوانید توانمندی زنان را از خانه شروع کنید با مهیا کردم ابزار مناسب برای ایجاد ارتباط و تبادله افکار با سرتاسر جهان.برای فیلم انکس مکاتب بهترین انتخاب است تا توانمندی زنان در افغانستان را راه اندازی کند.

ساختن صنوف انترنت در مکاتب و در ارتباط قرار دادن دختران با انترنت برای خلاق کردن آنها، نوشتن بلاگها برای تمام کسانی که مقاله آنها را در سرتاسر دنیا میخوانند یک راه مناسب به سمت ارتباطات میباشد که قدم به قدم باعث توانمندی زنان میشود.

 



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160