معماری

Posted on at


معمارهای مصریان نیز بیشترین جنبه های مذهبی را دارد که مهم ترین نمونه های آن معابد گرنک  والاقصه در محل شهرت می باشد .



کار ساختمان معبد الاقصه در زمان امبنهوتب اول آغاز و توسط رامس دوم تکمیل گردیده و در اولین نظر میوان روح معماری مصر را در این معبد 25 هکتار زمین است طول آن سه صد متر و عرض آن 90 متر می باشد در این ساختمان 86000 مجسمه جا داده شده بود از همه مهمتر تا کار سر پوشیده این معبد محسوب میگردد که بر وری 24 ستون قرار دارد و بر روی آنها تخته سنگهای بزرگی از سنگ خار اقرار دارد سر ستون ها شکل برگ نقل در سنگ خار تراشیده شده اند.



و یکی از بزرگترین شاهکار های معماری محسوب میگردد چشم انسان ها تا حال برخود ندیده است. تاثیر مستقیم معماری مصریان در اعصار بعدی و حتی تا حال مخصوصا در ساختن ستون های زیبا و منحصر به فرد تا به عصر حاضر مشاهده شده میتواند چنانکه سر ستون های ساختمان ها و قصور دریونان و روم از معابد قدیم مصر و سر ستون های آنها اثر پذیر اند و ملی قرون معماری نیز معماران مقلد مصریان بوده اند مثلا بنای یاد بود جورج  واشنگتن در شهر واشنگتن دی سی ستون های سنگی هرمی شکل مصر ها همچنان نمونه های دیگر این چنین ستونهای هرمی شکل را در لندن پاریس و استانبول نیز مشاهده میتوانیم . که نماینده گی از نبوغ مصریان می نمایند گر چه نییون پاپان با استفاده از وسایل مدرن امروزی کوشیدند تا هرمی را شکل چیره بسازند اما موفق نگردیدند.




About the author

farhadhakimi

Farhad Hakim was born in Nimroz-Afghanistan. He is graduated from Tajrobawi High school in Herat. Farhad is studying Computer Science field in Qhalib private Higher Education University in Herat-Afghanistan. He has worked as cultural and consultant employee extensively in Nimeroz, Herat and more recently in Kabul.He has started to work…

Subscribe 0
160