اطلاعات را به حافظه تان بسپارید

Posted on at


اگرچه شبکه جهانی انترنت را میتوان به بزرگترین آرشیف اطلاعاتی درجهان معرفی کرد و امروزه انترنت رشد سریع و فوق العاده ی پیدا نموده که اکثر مردم کم و بیش به آن دسترسی دارند، در طول مدت سفر خود در دنياي انترنت امکان دارد با چيزهايي مفيد يا غير مفيد برخورد کنيد.


امروز برای بشر بسیار آسان شده تا داده ها و معلومات را در شبکه جهانی انترنت نشر نماید وآسانتر اینکه یک کاربر عادی با داشتن یک کابل انترنت میتواند به آن اطلاعات دسترسی پیدا نماید ، ولی برای بعضی از مردم کمی سخت است که حقیقت های زندگی روزانه خود را به یاد بسپارند، چرا که اطمینان دارند اطلاعات مربوط درباره آنرا از انترنت و به خصوص از موتور جستجوی گوگل و امثال آن بدست می آورند، پس زحمت به خرج نداده و ترجیع میدهد به این شیوه عمل نماید که در نتیجه این اشخاص عادت میکنند که در تمام موارد به انترنت تکیه کنند.


مشکل اصلی اینجاست که مردم از انترنت به حیث یک وسیله استفاده نمی نمایند، بلکه گمان میکنند که آن بخشی از حافظه او است و اطلاعات و آرشیف انترنت را از داشته های ذهنی خود به حساب می آورند. آنان با استفاده از این تکنولوژی درموبایل ها ،کمپیوتر های شخصی ، و نوت بوک ها خود را باهوشتر از دیگران حساب می کنند ، زیرا باور دارند که به تمام اطلاعات مفید در دستگاه برقی خود دسترسی دارند ، در صورتی که بدون آن حتی نمیتوانند به یک سوال بسیار عادی پاسخ قانع کننده ی بدهند ، به همین منظور عده ی از دانشمندان تحقیقاتی را بر روی بعضی از کسانی که معتاد به انترنت هستند انجام داده اند و به این نتیجه رسیده اند:


 این اشخاص دوست دارند که تمامی اطلاعات مشخص خود را به جای اینکه روی حافظه ی خود ذخیره نمایند ، بلعکس روی کمپیوتر شخصی شان ذخیره میکنند، حتی اگر آن اطلاعات بسیار ساده باشد. این اشخاص انترنت و گوگل را به خصوص بخشی از اعضای فامیل و یا دوستان خود می دانند.



اگر شخصی به انترنت دسترسی نداشته باشد و از آن محروم است مجبور می شود که از حافظه خود استفاده نماید و تمام معلومات کافی را بر روی ذهن خود ذخیره نماید و این کار کمکم  و به مرور زمان حافظه ی وی را تقویت و اعتماد به نفس اش را زیادتر خواهد کرد و بلعکس اما وقتی شخص به انترنت دسترسی پیدا می کند داشته های ذهنی خود را کم کم از دست می دهد و به حافظه الکتریکی خود ثبت مینماید.


این هم درست نیست که ما انترنت و موتور جستجوگر هارا غیر مفید تلقی کنیم ، استفاده از بهترین تکولوژی همانند انترنت میتواند بسیاری از کارهای مارا آسان سازد ، ولی این ما انسانها هستیم که از یک وسیله چی نوع استفاده مینماییم ، همه چیز به خودمان بستگی دارد.


بهترین توصیه برای نسل جوان اینست که از انترنت همانند یک ابزار استفاده نموده و تمام معلومات و اطلاعاتی را که از شبکه جهانی وب بدست میاورند قبل از ذخیره نمودن بر روی کمپیوتر آنرا اول در ذهن و حافظه خویش بسپارد، و با این عمل میتوانند به مرور زمان دانش و اطلاعاتی زیادی را کسب نموده و به یاد بسپارند ، زیرا حافظه ی اصلی ما همیشه درست سرجایش بوده در حالی که بعضی مواقع یا انترنت در دسترس نیست و یا برق.


پس به نیروی ذهن تان بیشتر اعتماد نمایید !



About the author

jamil-yosufi

I tell stories. Sometimes those stories take the form of a documentary or music video, sometimes they’re in the form of a short film. JAMIL YOSUFI (born August 2, 1988) is an Afghan film director, DP & Visual FX , 3D Artist. He is a freelance filmmaker, director, Visual FX…

Subscribe 0
160