فیلم نامه نویسی در افغانستان

Posted on at


شاگردان عزیز:


هر شخصی میتواند فیلم نامه بنویسد، اما راه و روش نوشتن خیلی مهم است و باید که به طور کامل مطالعه داشته باشد و ذخیره لغات اش نیز بالا باشد همچنان ایده های جالبی داشته تا بتواند مخاطب را جذب کند و فیلم نامه های دیگران را مطالعه کند و تعقیب کردن این راه ها باعث پیشرفت فیلم نامه نویسی میگردد.


برای شروع نوشتن یک فیلم نامه قبل از هر کاری باید نحوه نوشتن را بشناسیم و باید چیزی را بنویسیم که جلوی کامره فیلم برداری قابل اجرا باشد. و حتی ساده ترین چیز ها در ذهن شما میتواند تبدیل به بهترین و جذاب ترین مطالب شود.  فیلم نامه باید طوری نوشته شود که با خواندن آن خواننده بتواند صحنه ها و حوادث را در ذهن خود ببیند و تصور کند.


 


و فیلم نامه باید متنی باشد شامل شخصیت ها، ماجراها و هر آنچه در فیلم روی خواهد داد به صورت یک دستور العمل، که توسط فیلم نامه نویس نوشته می شود. فیلم نامه معمولا شامل تمام جزئیات صحنه، گفت و گو، کنش و گاه اوقات حتی موقعیت و زاویه دوربین است.


متاسفانه مشکلاتی که  در قسمت  فیلم سازی در کشور ما افغانستان وجود دارد٬ نبود بودجه، نبود تجهیزات لازم و نبود بازیگران حرفه ای، نبود شرایط مناسب و همچنین عوامل دیگر. اما بزرگترین این مشکلات که مانع ساختن فیلم میگردد نبود فیلمنامه  درست و کامل است.



خوشبختانه امروزه در کشور مان شاگردان زیادی از مکاتب هستند که شروع به فیلمنامه نویسی کردند که از طرف شرکت افغان سیتادل این شرایط برای شان مهیا شده و برای شان صنوف فیلم نامه نویسی برگزار شده است و عده ای زیادی روز بروز فیلم نامه های بهتر و کامل تری مینویسند و فیلم نامه های شان را در Examer content creator میگذارند تا دیگران هم خوانده و نظرات خود را برای بهتر نوشتن شان بگویند.



 



About the author

FatehHighSchool

Fateh High School was established in 2008. The school is located on Ferqe street and has 4 shifts (2 shifts for female and 2 shifts for male). It has 6,200 students, 160 teachers and 7 department in different fields.

Subscribe 0
160