اجرای نخست متفاوت

Posted on at

This post is also available in:

بعد از سه سال کار, بلاخره فیشن فلم سه گانه من به پایان رسید. فلم “هیراین(Heraion) –در جستجوی زندگی” به بازار ارائه شد و ما قبلا آنرا در جشنواره جهانی فلم والنسیا(Valencia)  به نمایش درآورده ایم, اما هنوز مراسم نخستین نمایش آن اجرا نشده است. 

.

تصویر توسط لیتیشیا ریگ(Leticia Reig)

بعد از هفته ها فکر در حالیکه سازمان تولیدی سین ساید(Sinnside) و من وقت بسیار کمی برای اختصاص به فلم هیراین   (Heraion)داشتیم , تصمیم گرفتم که دست به یک کار متفاوت بزنم. از رویدادهای معمول که فقط شامل نمایش و مراسم پس از نمایش میگردد خسته شده ام. سه فلم اینیسس(Eienesis), آترنا(Aeterna) و هیراین(Heraion) برایم بسیار ویژه اند و چیزی بیش از این شایسته شان است. بنا اندیشه من این بود که اگر بتوانم اجرای نخست را با شور و هیجان برگزار کنم در عین حال میتوان تعدادی از افراد را نیز کمک کرده باشم.

پژوهش های زیادی را در سازمانهای والنسیا(Valencia) انجام دادم که به گونه ای کمک کننده بودند. تا اینکه بلاخره فاوین (Fuvane) را پیدا کردم. فاوین چیست؟ اجازه دهید که اعضایش خودشان برای تان بگویند. 

دیدگاه بر این بود که مقداری تمویل مالی در مراسم اجرای نخست فلمهای فیشن سه گانه صورت گیرد. بنا بر این من شروع به ایجاد یک رویدادی کردم که بتواند بار فلسفی فلمهای من را با آنچه سازمان فاوین (fuvane) انجام میدهد پیوند بزند. این به این مفهوم است که هنر, موسیقی, علاقه, توانایی, انگیزه و عشق را باهم پیوند بزنیم.

تصویر توسط جولی انابل شیمل(Julie Annabelle Schimel)

این تصاویر از تالار آقای آتیکو اتینیو (Atico Ateneo) است که ما در آنجا نمایش را برگزار کردیم. این در مرکز والنسیا یک جای بسیار راحت است که ما را در این موسسه بسیار کمک کرد. بعد از ترتیب مکان, به این اندیشه پرداختم که برای جلب توجه مردم در مراسم اجرای نخست  چی چیزهای را پیشنهاد کنیم.  یک قرعه کشی خیریه. 

سازمان فلم یونک(Unik) تکت ها را با تصاویری از فلم هیراین برای فروش به بینندگان در صورتیکه خواسته باشند در رقابت شرکت کنند ترتیب کرده بود و میفروخت. تعداد زیادی از تمویل کننده گان در آن سهم گرفتند. بیش از سی جایزه بسیار جذاب در آن وجود داشت.

این جایزه ها شامل: نوارهای موسیقی, آبجو, بلط های اختصاصی تیاتر, پوشاک, تمام روز استراحت در یک استراحت گاه, غذای شب برای دو نفر, عکس برداری در یک عکاسی حرفه ای .... ما در یافتیم که این ها تنها کافی نیستند که مردم در آنها پول خرج کنند. بنا بر این برای ابراز احترام به بینندگان کوشش کردیم که این سهم گیری را طوری بسیازیم که ارزشش را داشته باشد. ارزش تکت نخست 5 یورو به شمول قرعه کشی, نوشیدنی, غذا و نمایش بود. تکت های قرعه کشی بدون نوشیدنی و غذا دو یورو هزینه داشت. 

تمویل کنندگان نوشیدنی و غذا عبارت اند از مالا ویدا(Mala Vida), گالانا(Galana) و پیکن(Picken).

نمایش شروع شد و میزبان آن یک خبرنگار و داستان نویس هسپانیایی بنام رامون پالومر(Ramon Palomar)  بود که یک شخص بسیار زیبا است و این رویداد را بسیار عالی گردانندگی کرد. ما سه فلم فیش را یکی بعد دیگری روی پرده آوردیم و تعجب بر انگیز اینکه فلم سینی ساید(Sinnside) را بشکل رسمی در جشنواره جالب جهانی فلم سیتجز(Sitges) انتخاب و اعلان کردیم. 

بعد از آن سیرک بازهایکه (Acrobat)  در فلم هیراین نقش اجرا کرده بودند دست به اجرای نمایش زنده با موسیقی اصلی فلم زدند. تصورهای فلم های من به واقعیت تبدیل شدند. لحظه ای جادویی بود. 

بعدا گروه مشهور پزشک پیتانگو(Pitangu) یک اجرای موسیقی زنده را به نمایش گذاشتند که هر بخش آن با کف زدنهای پیاپی اشتراک کنندگان دنبال می شد. 

در پایان نمایش همه عصبانی بودن اما زمانیکه شروع به توزیع جوایز کردیم آن همه عصبانیت ها تبدیل به لبخند شدند. دلیل این قرعه کشی توسعه فروشگاها و تجارت های تازه با نشانهای تجارتی مطرح بود. ترکیبی از هردو وجود داشت و آرزو دارم که این رویداد تعدادی را یاری رسانده باشد تا معلومات بهتری بدست آورند و دیگران نیز باهم یکجاه گردند. 

تصویر توسط سندرا سرورا(Sandra Cervera) 

اولویا(Olivia Hudson) یک نشان بازرگانی تازه از ولنسیا(Valencia) است که با مجموعه از تازه ترین طرح های خود به نمایش شرکت کرده بود. نخستین ویدیوی شانرا هفته آینده به نشر خواهم سپرد. در واقع یکی از طراها بنام آدا( در دست چپ)   در فلم اینسس(Eeinesis) بصورت خوبی درخشیده است. 

کوادرنوس(Cuadernos) و روبیا کدز(Robio Kids) دو نشان بازرگانی مشهور اند که اولی در کار و بار کتابهای تمرین با یک روش ویژه که خود شان آنرا ابداع کرده اند مشغول است و دومی در کار و بار فیشن کودکان. جای افتخار بو د که آنها را در این نمایش با خود داشته باشیم. 

در واقع بیش از 200 نفر به نمایش اشتراک کرده بودند. بیش از 450 بلط فروختیم و رسانه های زیادی شامل دو تلویزیون, چهار رادیو, روزنامه های زیادی, مقاله های زیادی ... آنرا پوشش داده بودند. این عالی بود. 

از جانب فاون(Fuvane) یک تحفه دریافت کردم که برایم دور از انتظار بود. این روز من را مملو از نیروی مثبت و خبرهای خوب کرد.

 در اثر کنجکاوی قطعه فلمی برای این رویداد ساختیم . به این خاطر این رویدادها را فیس بوکی که بسیار بی مفهوم است و مردم از دعوت شدن به آن نفرت دارند, نساختیم.

اگر بصورت درست و بودن فرستادن پیام های مزاحم ارتباط برقرار کنید. بدون هیچ کاری میتوان یک فهرست 200 نفری را فقط در مدت سه روز گرد آورد. صحنه کوتاه فلم را اینجاه تماشا کنید.

 از هلینا گالویز(Helena Galvez)  و دیگر کسانیکه این رویداد را ممکن ساختند سپاسگذاری میکنم. از فلم "هیراین(Heraion) – جستجو برای زندگی" بسیار احساس افتخار میکنم.

به امید دیدار در مقاله بعدی. 

من و جان کارلوس سیرانو(Juan Carlos Serrano)  چهره اصلی هر سه فلم. به گونه سرگرم کننده و نقاش, آقای جوسی موری(Jose Morea) با یک نقاشی خود به قرعی کشی اشتراک کردیم و جان کارلوس(Juan Carlos)  که نقش نقاش را در فلم اینسس(Eienesis)  بازی میکند. این جایزه را برد. از این متعجب شده بودم.

همه تصویرها به استثنای آنهاییکه قبلا بیان شان رفت توسط کلادیا مارکونل(Claudia Marconell) تصویربرداری و ویرایش شده اند. 



About the author

ahmadshafi

Ahmad Shafi Raouf was born in 1990 in Herat province of Afghanistan, graduated from high school in 2008. Then started BBA in 2009 in Ishraq university of Herat city, Afghanistan. He is studying now in seventh semester as a senior, and is planning to get his masters degree. He started…

Subscribe 0
160