اشتباه یا خطا در ازدواج

Posted on at



بنام خدا


اشتباه یا خطا در ازدواج


اشتباه یا خطا عبارت از تصور نادرستی است که یک شخصی از واقعیت گذاشته باشد. بدین معنا که واقعیت را غیر واقعیت و غیر واقعیت را واقعیت فکر می کند.


اشتباه یا خطا درساحه عقد ازوداج درحالات مختلف مطرح بحث قرار گرفته می تواند , که اینکه به بررسی مهم ترین انواع استباه می پردازیم .


یکی از موارد که اشتباه یا خطا را در ساحه عقد ازدواج مطرح میسازد عبارت از اشتباه در شخص است این اشتباه نیزامکان دارد روی حالت مدنی یک شخص صورت گیرد ,بدین معنا که تصوربه این که جانت مقابل او مجرد نبود بلکه یک شخص متآهیل می باشد.



شخصی که به خواستگاری می آید ثروت و دارای دیگر کس را برای جناب مقابل شرح میدهد , که من چطور شخص ثروت مند هستم در صورتیکه ازدواج صورت میگیرد بعدا خبر میشوند که هیچ ثروتی در کار نبوده است.


شخصی که خواستگاری می آید خودرا باسواد و یا شخص بلند مرتبه یا شخصیت عالی خودرا معرفی میکند که چگونه تحصیل ام تمام کردم و چطور شخصیت بالای دارم  در صورتیکه ازدواج صورت میگیرد بعدا نه سواد داشته و نه هم شخصیتی بوده است.


بعضی فامیل ها که به خواستگاری میروند پسرشان معیوب است بجایش یک شخص دیگر را معرفی میکند به همان نام زمانیکه عقد نکاه صورت میگیرد آن همان شخص نیست بجایش شخص معیوب را معرفی میکنند.



تعدادی از اطرافیان یا مردم شهر نشین دختران ایشان با سن کوچک به عقد نکاه در می آورند یا زیر 18 سال است اما این یک اشتباه بزرگ در ساحه ازدواج است یا بعضی هردوطرف خوردسن هستند که به ازدواج آگاهی ندارند یا بعضی اززمانیکه متولد میشوند بنام همدیگر میکنند.



بلاخره بعضی ازدواج های که اشتباه یا خطا صورت میگیرد دخترا یشان را به مرد کلان سن به عقد نکاه در می آورد بخاطر ثروت یا بخاطر شخصیت  اما ازدواج که صورت گرفت پشیمانی هم فایده ندارد تا عمر باید رنج و درد را تحمل کرد.


این موضوغ زیاد بحث بزرگ است اما به چند نکته مهم را یاد آوری کردم که پند به دیگران شود.


 


 


 نویسنده : تاتیا نوری



About the author

tania-noory

My name is Tania Noori , My Father 's name is Noori Ahmad , I am student at Hatifi High School , I am in 12 class.

Subscribe 0
160