جسم را دوست داشت باشید

Posted on at




همه چیز با وجود جسمانی شما آغاز میگردد آیا بدن خود را دوست دارید ؟اگر پاسخ شما منفی است چرا زیرا جسم انسان است که با توانی درست میتواند همیشه کار ها انسان به بت در صورت درست پیش برود.


مراقبت در تمام موارد و در هر جای بصورت بهتر وظیفه هر انسان میباشد زیرا هر عضو در بدن یک نعمت بزرگ خداوند پاک میباشد و مراقبت از هر عضو وجود یک فرض عین میباشد که باید در آن توجه درست نمایم و که بتوانیم به صورت بهتر از هر عضو آن توجه درست نمایم.



زیرا انسان سالم میتواند در تمام کارهای زندگی و همه در کار های زندگی موفقیت را حاصل نماید تا باشد همه برای خود و همه برای دیگران کار درست را انجام دهید اگر در حقیقت ببنیم هر کس دوست دارد که تمام وجودش را دوست داشت باشد و از وجود طبیعی خود راضی و خورسند باشد اما بعضی اشخاص در بسیار موارد بسیار از اشخاص از خود و اطرافیانشان نا امید میباشند.



هرگاه به وجود تمام وجود انسان ها نظر اندازیم هییچ صنعتی وجود ندارد که به زحمت بوجود آمد باشد و از آن مراقبت نشود اما وجود انسان ها همه به همین شکل اگر درست مراقبت نشود باز از آن همه درست استفاد کرد نمیتوانیم .


همین قسم وجود انسان به مانند یک ماشین است که اگر مراقبت از آن نشود بعد از یک مدت کوتا از بین میرود اما بدبختانه در کشور عزیز ما همه تعداد از هموطنان ما به مشکا های برخورد اند که معتاد به مواد مخدر شدن که حتا به وجود خود نمیتوانند برسند و در گوشه کنار بندگی مواد نشه آور گردید اند . این بدبختی ثمر جنگ دو دهه که در کشور ما وجود داشت میباشد


.


این عالم هستی بیکران که تمام بزرگیش برای زندگی انسان آفرید شده اند اما در زندگی باید از تمام هستی های زندگی و نعمت های آنها استفاد نمایم نگذاریم که بیهود و بی مورد از دست ما دور برود وخود را دچار موادکه زندگی را سر هر انسان حرام میسازد آغشته نمایم.


بالای هر انسان باعقل لازم است که در ساختار زندگی و جسم خود توجه درست نماید تا ارزش های در زندگی دنیایی و هم راهی را برای شناخت خدای عزوجل و زندگی مرفوع را در پی داشت باشیم تا هم برای خود و همه برای دیگران و وطن خود خدمت نماید.


نویسنده عبدالقهار کبیری



About the author

160