حقوق زن

Posted on at


سپاس خداوند توانا را که بخاطر بهبودی طبیعت هر آنچه را نظم بخشید. بر اساس نظم مزایای را برای طبیعت ارزانی نمود که از آن جمله یکی آن خلقت بی مثالش یعنی انسان که موجود پسندیده را به شکل زن و مرد آفریده و خاطر نشان ساخت که زنان لباس بر مردان و مردان لباس بر زنان اند.


خداوند توانا با قدرت خاص خود در وجود زنان ویژهگی های خاص را نهفت که از آن جمله میتوان بر لطافت، مهربانی، ظرافت و ده ها ویژه گی دیگر نظر انداخت که این ها همه در حصه خود قدرتی در وجود زنان محسوب میگردد.



اما با تاسف بنا به سطح پائین علم و دانش و معرفت از خلقت و زیبائی ها و ویژه گی های زن این در ادوار مختلف بناء به دلایل مختلف از حق و حقوق خویش محروم گردیده اند.


چون که ما در تاریخ، بخصوص قبل از اسلام شاهد یک سلسله بی عدالتی ها خشونت ها و غیره بوده ایم. دیگر این اسلام بود که ظهور خویش رنگ جدیدی را در زندگی این طبقه محترم به ارمغان آورد.



قبل از اسلام زنان از همه حق و حقوق شان محروم بوده که حتی جاهلان قبل از اسلام اعراب دختران شان را زنده به گور مینمودند و موجودیت یک دختر در خانواده آنها ننگ بزرگی بود. که بر هر قیمت که بوده خویشتن بر اصلاح خودشان از یک ننگ و لکه نجات میدادند و این نظام جاهلی نه تهنا بر قبایل اعراب بلکه در اکثر نقاط به شکل از اشکال وجود داشت.


زنان حق مالکیت شخصی را نداشتند و زنان حق رای دهی و دخالت در امور سیاسی نداشتند حتی تصمیم در امور شخصی شان نیز از آنها گرفته شده بود که با گذشت زمان و ترویج دین مقدس اسلام در پرتو سنت و احادیث این موجود واقف از حقوق خویش گردیده و عملآ موقعیت پسندیده خود را در جوامع اسلامی باز یافتند.



این اسلام بود که زن را مادر خطاب نمود و بهشت را زیر پای او قرار داد و زن را مورد احترام و اعتماد گردانید.


با تاسف باز هم با گذشت زمان دوری مسلمانان از اسلام واقعی عده از این طبقه با خشونت ها موجه گردیده اند که در ادوار ما قبل و زمان حال نیز شاهد بعضی از آنها هستیم که این خشونت ها باعث بر هم خوردن خانواده و حتی اجتماع گردیده، که بخاطر مرفوع ساختن این مواد تک تک ما به صفت انسان و مسلمان مسئولیت داریم که با استفاده از رهنمایی و ارشادادت دین مقدس اسلام و سنت نبوی این پدیده زشت و ناپسند را برای همیش محو نموده و دارای یک خانواده ، اجتماع و نظام سالم گردیم.




About the author

FatehHighSchool

Fateh High School was established in 2008. The school is located on Ferqe street and has 4 shifts (2 shifts for female and 2 shifts for male). It has 6,200 students, 160 teachers and 7 department in different fields.

Subscribe 0
160