مهاجرين دردسر ساز!

Posted on at


شايد بارها در مورد داد و فرياد ها در مورد حقوق مهاجرين و بي توجهي دولت ها به اين حقوق و اعتراض و تظاهرات هاي فعالان مدني و فعالان حقوق مهاجرين شنيده باشيد. برخورد دولت ها با مهاجرين و ورود غير قانوني مهاجرين و قوانين مهاجرت هميشه جنجالي بوده است. سختگيري دولت استراليا بخاطر ورود مهاجرين غير قانوني، اخراج اجباري مهاجرين از كشورهاي اروپايي، حمله فاشيست هاي يوناني به مهاجرين و بي توجهي دولت به اين مسله و .... همه مواردي هستند كه در رسانه هاي سر و صدا را انداخته و اعتراضات فعالين حقوق مهاجر را در پي داشته است.


 


عكس از برات علي باتور از مهاجرين روي كشتي. باتور، عكاس افغانستاني چند مدت قبل از طريق كشتي به استراليا مهاجرت كرد. او از مسير راه و اتفاقات راه عكس گرفته است. 


در چند سال اخير، كشورهاي اروپاي ديگر مقصد ميليون ها مهاجر كه قصد سفر به دنيا و كشور بهتري را دارند، نيست. جاي كشورهاي اروپايي را استراليا گرفته است. مهاجرين از كشورهاي مختلف به سوي استراليا روانند و ميخواهند اجازه أقامت در اين كشور را داشته باشند. با اين كه قانون مهاجرت در استراليا خيلي سختگيرانه شده است و دولت استراليا به هر كسي كه از طريق دريا و بدون داشتن مدارك قانوني وارد خاك استراليا شود، اجازه أقامت در استراليا را نمي دهد ولي با آن هم ورود مهاجرين غير قانوني متوقف نشده است و كشتي ها حامل مهاجرين باز هم به خاك استراليا وارد ميشوند.


 


عكس از برات علي باتور از اولين روز سوار شدن به كشتي به مقصد استراليا. 


قانون مهاجرت استراليا هميشه يكي از قوانين جنجالي بوده است و گه گاهي باعث اعتراضات و تظاهراتهاي مردم، فعالين مدني، فعالين حقوق بشر و حقوق مهاجرين شده است. سختگيري هاي دولت جديد آقاي توني آبوت در مورد ورود مهاجرين اعتراضات و تظاهراتهاي زيادي را بوجود آورد و باعث خشم فعالان مدني شده است.


در حال حاضر هر مهاجري كه غير قانوني وارد خاك استراليا شود اجازه أقامت در استراليا داده نميشود.
با ورود صدها مهاجر از كشورهاي مختلف، خلاف كارها و مجرمين زيادي نيز وارد استراليا شده است. خلافكاراني كه در استراليا نيز دست از كثافت كاري و خلاف كاري بر نداشته و بر نمي دارند.
در تازه ترين مورد يك مهاجر افغاني بنام محمد سليم نظري كه كمتر از ٦ ماه است كه در استراليا زندگي ميكند، بخاطر دست اندازي و آزار چند دختر نوجوان در سدني دستگير شده است.



محمد سليم نظري، ٣٣ ساله از افغانستان به جرم دست اندازي به ٧ دختر نوجوان دشتگير شده است. 


منبع عكس: the daily telegraph australia


در گزارش يكي از روزنامه ها آمده است كه سليم نظري از هزاره هاي افغانستان است كه ويزايش بخاطر جرمي كه مرتكب شده است كنسل شده و او منتظر دادگاه است تا مجازات شود.
اين خبر ها و امثال اين كه نشان ميدهد ورود بيشتر مهاجرين ميتواند باعث ورود بيشتر مجرمين و خلاف كاران شود ميتواند تأثير مستقيم روي ديدگاه مردم و دولت استراليا داشته باشد و اگر باز هم شاهد اين چنين مسايل باشيم، بايد منتظر سخت گيري ها و مشكلات زيادي بر سر راه مهاجرين تازه وارد باشيم.


ورود مهاجرين به استراليا و به تمام كشورها همراه با دردسر و مشكلات براي كشور و مردم ميزبان ميباشد. ورود يك عده كه از جنگ و خون ريزي و مشكلات با دولت ها و مردم فرار كرده اند بايد هم دردسر داشته باشد . تا هنوز با تمام مشكلات و سختگيري هاي دولت استراليا، مردم استراليا برخورد نسبتن خوبي با مردم و مهاجرين تازه وارد داشته اند.   اما اگر جرم و خلاف كاري هاي مهاجرين ادامه پيدا كند، وضع تغير ميكند و اينبار مردم از اعمال مهاجرين خسته خواهند شد كه گران تمام خواهد شد.


اميدوارم روزي فرا نرسد كه مردم به سرگها بريزند و خواهان اخراج مهاجرين و رد تقاضا هاي شان شوند!



About the author

160