دردي كه كشيده ايم را نگذاريم ديگران بشكند.

Posted on at


نماينده گان مجلس باز هم كرسي اختصاصي هندو ها و سيكها را رد كردند. اين برخورد با قوم و گروه مذهبي كه هميشه در اقليت قرار داشته و بخاطر فضاي بسته مذهبي مورد ظلم، ستم و تجاوز قرار داشته اند بدون شك غير انساني است.


در كشوري كه بيشترين مردمش مسلمان باشند و كشوري كه زادگاه ملا عمر و صدها طالب و جنگجو و مذهبي و تندرو باشد، گروهي كه مذهب و ديني غير از دين اكثريت مردم داشته باشد بدون شك هميشه  تحت ظلم قرار خواهد داشت و هميشه در انزوا خواهند بود. سيك ها و هندو هاي افغانستان از همان روزي كه وارد افغانستان شده اند شايد مورد ظلم و ستم قرار داشته اند. از همان روزي كه حاكم شان مسلمان بوده شايد مورد تجاوز قرار گرفته باشند. درست مثل خيلي از اقوام ديگر كه از روزي كه حكومت به قومي خاصي رسيد، همواره مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند. 


اقوام ديگري كه تا چند سال پيش بود و نبود شان معلوم نبود و اصلن حساب نمي شدند، امروز هستند و ميتوانند ابراز وجود كنند ولي قوم و گروه خاص مذهبي تا هنوز هم حساب نميشوند و بود و نبود شان براي بقيه فرقي نمي كند. يك عده ديوانه به نام نماينده گان مردم دارند ظلم و جفاي بزرگي به مردم و گروه خاصي قومي و مذهبي ميكنند. 



تمام مردم و تمام نماينده گان از اقوامي كه تا چند سال پيش از حق و حقوقي برخوردار نبودند و ادم حساب نميشدند بايد جلوي اين بي عدالتي را بگيرند. اگر ديگران نه! آنها درد در انزوا بودن و حساب نشدن را ميفهمند و از بي عدالتي رنج برده اند و سالها از ظلم و تجاوز درد كشيده اند پس انساني نيست كه عليه ظلم بر گروه ديگري سكوت كنند و بگذارند كه انها نيز بسوزند و درد بكشند.


 دردي كه كشيده ايم را نگذاريم ديگران بشكند.



About the author

160