سواد دیجیتالی با گوشی ها و لوح های هوشمند

Posted on at

This post is also available in:

دانش آموزهای عزیز,

 

ما همه میدانیم که هر روز صبح کودکی از خواب بیدار میشود. زمانش فرارسیده است که کودکان افغانستان از خواب بیدار شوند و به آرزوهای خود برسند. دیدگاه گوشی های همراه و لوح های هوشمند یک دیدگاه عالی برای آموزش و ارتباط دانش آموزهای دختر که در بلندای فهرست ما قرار دارند و اینها برایشان دسترسی به ابزارهای خودآموز و ارتباطی را فراهم میکنند, است. این همچنین فرصت ارتباط با انترنت برای آموزش آنلاین و سواد دیجیتالی را فراهم میکند.

هفته گذشته, دفتر ما در نیویورک تصمیم گرفت که برای بهترین دانش آموزها و نویسنده ها گوشی های همراه و لوح های هوشمند گرفته شود تا دیگر دانش آموزها را تشویق به پیوستن به اجتماع ما بکند و آنها را قادر بسازد تا با ابزارهای پیشرفته شامل هزاران نرم افزار انلاین آموزش فرابگیرند. دانش آموزها میتوانند تصویر بگیرند و مقاله و پیام بنویسند. طوریکه آقای فرانسسکو رولی گفت: " آنها دیدگاهای خود را به ما انتقال میدهند و نیروی خود را با ما درمیان میگذارند." در عین زمان در نیویورک, آنها تصمیم گرفتند که برای پرداختهای آینده از پول مجازی(Bitcoin) استفاده کنند. لطفا این مقاله را بخوانید" طوریکه رسانه های اجتماعی توسعه می یابند, شبکه های فلم انکس و میریل لنچ از پول مجازی استفاده میکنند." اثری از مایک سوینی.

در دفتر ما در کابل

تیم ورزشی دختران ما در رقابت های نهایی به رقابت پرداختند و مقام دوم را کسب کردند, گرچه باخت و برد مهم ترین موضوع نیست. ما امروزه شاهد بانوانی هستیم که به این ورزش پیوسته اند و زندگی شادتر و سالم تری دارند. مجموعه تولیدی ما ویدیوی را برای گروه موسیقی صلح راک ساخته اند. در پایین تعداد مقاله های اند که میتوانید در این مورد بخوانید: گروه موسیقی راک نوری, فریدکات(Faridkot) و مورچه برای صلح در افغانستان موسیقی نواختند.

در هرات, آزمونهای نهایی دانش آموزهای  مدرسه ها درجریان بود و دانش آموزهای دختر بسیار مصروف بودند. از جانب دیگر تعداد شان آمادگی آزمون ورود به دانشگاها را میگیرند. به همه شان آرزوی پیروزی داریم. همچنین درآمدهای بدست آمده دانش آموزها مقاله نویس را پرداختیم  و آنها استقلال مالی خود را تجلیل کردند. 

 

این هفته بهترین فعال بانو, آرزو جاوید با بلندترین امتیاز ویژه است و از بخش بلاگ نویس های آقا, جمیل یوسفی بلندترین امتیاز را دارد. یک بار دیگر میخواهم که از همه شما بخاطر اشتراک و تلاش های سخت تان سپاسگذاری کنم.

رویا محبوب

 

 



About the author

ahmadshafi

Ahmad Shafi Raouf was born in 1990 in Herat province of Afghanistan, graduated from high school in 2008. Then started BBA in 2009 in Ishraq university of Herat city, Afghanistan. He is studying now in seventh semester as a senior, and is planning to get his masters degree. He started…

Subscribe 0
160