درد دل استاد پوهنتون

Posted on at


دوستی دارم که استاد پهنتون است. مرد سی و پنج ساله بسیار متین و با فرهنگی و از نظرشخصیت اجتماعی آدم بسیار محبوب و دوست داشتنی است. همینقدر بگویم که با جذبه شخصیت خود در هر جمعی که پای بگذارد هوا داران بسیاری پیدا میکند.از نظر تیپ ظاهری هم با اینکه موهایش کم کم شروع به ریزش و عقب نشینی کرده است و خطر این هست که طی همین دو سال طاس شود ولی در حال حاضر مرد خوش سیمایی است.از نظر اخلاق هم آدم پاک و بی آلایشی است.


 


خلاصه در ظاهر و باطن عیب و نقصی ندارد اما بدبختانه این دوست سی وپنجساله هنوز مجرد مانده است. از مدتی پیش کنجکاو بودم که علت این مساله را بدانم بلاخره دل به دریا زدم و یک روز دوستانه پرسیدم چرا ازدواج نمیکنی؟



اگر حالا به فکر اینکار نباشی چند سال دیگر شانس کمتری برای پیدا کردن زن دلخواهت خواهی داشت. استاد کمی دستپاچه شد و در حالیکه سرش را پایین انداخته بود گفت ای بابا زن دلخواه زیاد پیدا میشود اما بدبختانه من مرد دلخواهی نیستم و خندید: آنجا که دل میرود پا میرود. گفتم شکسته نفسی نفرمایید. برای تو که در محیط پوهنتون هستی و آنجا با دختران زیادی از نزدیک آشنا میشوی امکان  خوبی برای شناختن و انتخاب کردن است. بلی در محیط پوهنتون دختران زیاد هستند ولی شما سطع توقعات و آرزوهای آنها را در نظر بگیرید.



آنها به این سادگی تن به ازدواج نمیدهند.میدانی دخترهای ما خیلی بلند پرواز و رویایی هستند. نمیدانم شاید این مساله به خاطر محرومیت های زیادی باشدکه در زندگی واقعی خود کشیده اند و می کشند.سال اول و دوم که پوهنتون می آیند اصلا نباید به آنها نزدیک شد چون اصلا روی زمین زندگی نمی کنند و منتظر شهزاده رویاهای خود هستند که بیاید و آنها را با خود را با خود به قصر قصه ها ببرد بنابر این، این را توهینی بزرگی با خود میدانند که یک استاد برود و از آنها خواستگاری کند. محصلین سال سوم و چهارم خوب کمی واقعبین تر میشوند.اما چطور؟ آنها دیگر منتظر شهزاده نیستند اما اولین سوالی که از آدم میکنند این است ککه خوب بگو چقدر معاش داری؟ موتر شخصی داری یا نه؟ موتر شخصی چطور؟ ه خوب بگو چقدر معاش داری؟ موتر شخصی داری یا نه؟ خانه مستقل چطور؟


من حوصله زندگی کردن با خشو را ندارم.خلاصه چی بگویم که دلم خون است.مادرم را فرستادم خواستگاری یکی از دخترهای فامیل.خانواده دختر بعداز عذر فراوان گفتند که ما استخاره کردم بد آمد،حالا میبینید چه مشکلاتی بر سر راه ازدواج و تشکیل خانواده وجود دارد.خواننده عزیز نظر شما چیست؟



 



About the author

160