تغییرفرهنگ اسلامی

Posted on at


یکی از پلان های ضروری غربیها تغییرفرهنگ دینی و تغییر در شیوه زندگی ما مسلمانان است. این تغییر، با جنگ نرم بسیار دقیق برنامه ریزی، و یا در حال اجرا شدن است. پروگرام های که در آن، این گونه از سبک زندگی به تصویر کشیده می شود، به مرور زمان می تواند ریشه ی بعضی از اعمال زشت و ناپسند از دید فرهنگ افغانی را  نابود کند و ارزش بسیاری از رابطه ها را دگرگون نماید؛ با عملی شدن این جنگ، در آینده بویی از شیوه زندگی اصیل اسلامی نخواهیم برد. و به مشکلات امروزی کشورهای غربی که ازهم  پاشیدن جامعه و خانواده در آن عادی است، دچار خواهیم شد.
فعالیت های فرهنگی غربیها در رسانه ها و فضای انترنتی؛ از قبیل، سینما، تلویزیون، اینترنت، ماهواره و هزاران عنوان دیگر؛ یکی اساسی ترین فعالیت های تخریبی به شمار می رود. این وسایل تبلیغاتی یکی از شاخه های است که صدمه جدی بر جوامع اسلامی میزند. بیشترین خانواده هایی که از این امکانات استفاده میکنند از فرزندان خود در مقابل این تهدیدها اصلا مواظبت نمی کنند و اکثر مشکلات  فرهنگی داخل اینگونه خانواده ها است. تقریبا حدود ۲۰ درصد خانم ها و ۱۰ درصد مردان طرح لباس و پوشش خود را از تماشای تصاویر مربوط به پوشش اعضای شبکه های اجتماعی، اینترنتی، سینما، تلویزیون وغیره…انتخاب می کنند.


مسوولین فرهنگی و دینی وظیفه دارند؛ تمام آسیب های رسانه ای تهیه شده یا در حال تهیه شبکه های اجتماعی را؛ به مخاطبان جامعه اسلامی، خانواده ها، جوانان و نوجوانان معرفی نمایند تا مردم هنگام استفاده از آنها، از صدمه های عمومی مطلع شده و از آن  دور شوند. بعضی از تولید کنندگان چند رسانه ای، با امکانات زیاد، حرفه ی و جالب در صدد تغییر سبک زندگی دینی و اسلامی بوده و به همانند شیوه زندگی غیر دینی وغربی قدم بر می دارند. و تمام  اهدافشان، تغییر عقیده اسلامی و شیوه ی زندگی مسلمانان است.
روشن است که پایه کشور ما اسلامی و دینی است، و قوانین اسلامی بر دین مردم پابرجا است، دشمنان اسلام در تلاش برای ترویج بد حجابی و مفاسد اخلاقی و اجتماعی هستند تا اساس و قوانین این نظم را از بین ببرند. ترویج بد حجابی، بی بند و باری، ابتذال و…؛ از جمله وسیله ی بسیار خطرناک دشمنان دین و معنویت، در طبقه جنگ نرم است. هدف اساسی آنان این است که حکومت اسلامی در بین مردم اعتبار دینی نداشته باشد یعنی دین ارزش اصلی خود را نزد مسلمانان از دست دهد. حجاب و پوشش در ادیان اسلام، یهود و مسیحیت اساس مشترک دارد. در نگاه دیگر، بیشتر روشنفکران در تمام قرون، بر این عقیده اند که، حجاب، ریشه استحکام روح زن است و همچنان حجاب گوهر زن بیان شده، در حالی که متاسفانه چرا عده ی از زنان جامعه اسلامی، زیبایی فریبنده ی نادرست از بدحجابی را یکی از قوانین زندگی خود می دانند؟ واضح است که همگی تاثیر جریانات جنگ نرم بر جامعه اسلامی است.
بعضی ها ادعا مینمایند که موضوع  حجاب یک مسله شخصی است و هیچ ربطی به جامعه ندارد. به همین صورت در عرصه سینما و نمایش و خودنمایی اعتقاد به حضور مانند مصنوعی میکنند. و با نشر برنامه تولید شده و منسجم تلاش برای رواج نمودن بدحجابی، سخنان نامناسب و شوخی های بی مفهوم می کنند همانطوریکه در زندگی روزمره فعلی همچنان، بدحجابی و. ..در نظر مردم عادی جلوه میکند. در حالی که این امر با قوانین ناب اسلامی مغایرت داشته و به مسلمانان تاکید شده تا در حفظ نظام اسلامی و فرهنگی شان تلاش نمایند و در صدد تخریب فعالیت های شوم بیگانگان برآیند.



About the author

jamil-yosufi

I tell stories. Sometimes those stories take the form of a documentary or music video, sometimes they’re in the form of a short film. JAMIL YOSUFI (born August 2, 1988) is an Afghan film director, DP & Visual FX , 3D Artist. He is a freelance filmmaker, director, Visual FX…

Subscribe 0
160