بیانس شما را به چالش میطلبد, آیا میپذیرید؟

Posted on at

This post is also available in:


شما تا حالا در این مورد شنیده اید, درست است؟ شبکه آلبوم بیونس تمام ریکوردهای این صنعت را در بازاریابی و آمادگی برای نشر شکست. او میزان فروش را در آخر سال افزایش داد. بیونس(Beyonce)  رقابت را پایان بخشید و همه ما را عاشق خودش کرد. چرا؟ آلبوم توجه زیادی را به خود جلب کرد, نه تنها به این خاطر که در روز جمعه سیزدهم ماه به بازار آمد بلکه به این خاطر که صدای طرفداری از حقوق بانوان را داشت. در حقیقت آهنگ مورد علاقه من بنام عالی قطعه برگزیده ای از نویسنده نروژی و دانشمند طرفدار حقوق بانوان است و چیمامندا گازی اداچی(chimamanda)  آنرا وارد آهنگ کرده است. موضوع مهم دیگر در مورد آلبوم اینست که این یک آلبوم دیداری است, به این معنا که هر آهنگ یک ویدیوی دارد که با آن همخوانی دارد. بیونس این را بدین منظور درست کرده است تا تماشاچیان را به تجربه روش موسیقی خودش به شکل تمام وادارد. این روش کارامد افتاد. 

 

نمیتوان در زمان گوش کردن به آلبومش آرام نشست. آلبومش سبب انرژی هنری زیادی در ذهن و جسم میگردد و من میخواهم بگویم که حتا اگر جسم من حرکت نداشته باشد, این البوم مرا از داخل به هیجان درمی آورد, عشق, قهر و جذابیت می بخشد. این آلبوم واقعن جذاب است. حرکت های منفی نیز در اطراف این آلبوم وجود داشت, چون بعضی به این اندیشه بودند که او بدن خود را مانند یک ماشین جنسی در صنعت موسیقی میفروشد. هیچ چیزی بیش از این دور از واقعیت نیست. این آلبوم فریاد میزند که من بانوی هستم که صدای خود را میشنوم. ما در آمریکا در یک جامعه سخت گیر مذهبی زندگی میکنیم, نخستین باشندگان آمریکا مذهبی های سخت گیر اروپایی بودند. این بخشی از دی ان ای آمریکایی است. واضع است که این البوم کسانی را قهر بسازد. این قهر ناشی از تمام خواسته های سرکوب شده جنسی است. بانوان سکسی بودن خود را نمیپذیرند. مردها بدن بانوان را مانند کالا استفاده میکنند و از آن سود میبرند. این چنین آلبوم نیست, اجرا و ساخت این آلبوم از ابر ستاره زیبای می آید که ادعای جذابیت دارد, حرکت من را تماشا کنید, به آهنگ های من گوش کنید و من را تماشا کنید در حالیکه فرهنگ پاپ را ترویج میکنم. او کاملا در کنترل است.

آهنگ دلخوای من در این آلبوم, ستاره های بی عیب است. بیونس آواز میخواند, سرخم کنید بچه ها, و از اجرای واژه بچه ها نیرو میگیرد. آهنگ بسیار جالب است و من آنرا تشریح میدهم که چرا. او هنرمندان دیگر را فرا میخواند که به کارهای عالی هنری او سرخم کنند. سپس, قطعه گلچین شده از اندیشمند طرفدار بانوان چیرماماندا ادیچی(Adechi)  می نوازد و بیان میکند که در جامعه ما چقدر تشویق میشوند تا رقابت کنند, نه برای قدرهای ذهنی و استعداد خود بلکه برای جلب توجه مردها.  بعد از اینکه ادیچی صحبت میکند, بینس خواندن آهنگ " سرخود را خم کنید" را متوقف میکند و به آهنگ " ما بی عیب هستیم" و " به آنها بگویید" برمیگردد. او موسیقی بانوان را به رقابت میطلبد تا سر خم کنند, که با یک آوای رقابت آمیزی بیان میشود و میگوید ما همه زیبا هستیم و نیاز به تعریف نداریم چون ما مانند این برمیخیزیم. او دقیقا چیزی را انجام میدهد که ادیچی آرزو دارد که در فرهنگ ما اتفاق بیفتد. او ما را تشویق به رقابت میکند و بر می انگیزد که صاحب جذابیت, زیبایی و توانایی خود باشیم. در حقیقت ما ضرورت نداریم که مردها به ما بگویند که زیبا هستیم. این یک موضوع تهدید کننده در جامعه مردسالارانه مذهبی ما است. زمانیکه بانوان دیگر به دنبال تایید زیبایی خود از جانب مردها نباشند, زمانیکه تمرکز بانوان روی افزایش سطح ذهنی شان باشد و با دیگران روی وظیفه های بلند عوض جلب توجه مردها رقابت کنند, آنگاه دیدن شان دحشت آور خواهد بود. بیونس اینرا میداند.

این آلبوم مانند سرودیست که چقدر بانوان به سختی حرکت میکنند و نیونس این را به راحتی بیان میکند. او یک طرفدار حقوق بانوان است, شنیده اید؟ واکنش مردها به زیبایی و توانمندسازی شما مهم نیست, این مسوولیت شان است تا با آن کنار بیایند, در موردش بیندیشند و در صورت ضرورت کنترلش کنند. پیش از اینکه به آن مرحله برسید, بله من یک همجنسگرا نیستم و مردها را دوست دارم, اما این نمیتواند که مرا تعریف کند و همیشه از یک سرود عالی فیمنستی لذت خواهم برد. 

این ویدیو را در فلم انکس ببینید که بیونس با سازمان ملل در روز بشردوستی  همکاری میکند:

برای دیدن بلاگ های بیشتر من: Lillian Rodriguez



About the author

ahmadshafi

Ahmad Shafi Raouf was born in 1990 in Herat province of Afghanistan, graduated from high school in 2008. Then started BBA in 2009 in Ishraq university of Herat city, Afghanistan. He is studying now in seventh semester as a senior, and is planning to get his masters degree. He started…

Subscribe 0
160