از درس خواندن لذت ببرید

Posted on at


مطالعه کتاب درسی، مانند مطالعه مجله، روزنامه و یا کتابی که برای سرگرمی میخوانیم نیست. مطالعه یک کتاب درسی خیلی عمیق تر و خشک تر است. اگر کتاب درسی را به طور اتفاقی و یا بی دقت بخوانید چیز زیادی نخواهید فهمید. در واقع شاید اگر یک فصل کتاب درسی را فقط یک بار بخوانید، چیز زیادی متوجه نشوید، برای تسلط بر موضوعی که مطالعه میکنید، باید سه مرتبه آن را مرور کنید.



روش های متفاوتی برای مطالعه کتب درسی وجود دارد که یکی آز آن ها نگاه سطحی است. این اولین روش مطالعه است، قبل از این که استاد یک فصل خاص را تدریس کند، مطالب مورد نظر را به طور سطحی نگاه کنید به تصاویر و شکل ها نگاه کنید و پا ورقی ها را بخوانید. نگاه سطحی قبل از شروع درس، به شما در درک و فهم بهتر صحبت ها و سخنان معلم کمک میکند.



روش دیگر این است که بعد از نگاه سطحی به مطالب نگاه عمیق تری اندازیم و دیگر اینکه موضوعات را موی شگافی کنیم. و بعدآ خود را آزمایش کنیم طوریکه یک ساعت را در کنار خود بگذاریم و موضوعاتی را که با دقت قبلآ مرور کرده اید آن ها را دوباره بدون نگاه کردن به کتاب و یا مطالب نزد خودتان تعریف نمائید.



با پیش برد این روش شما میتوانید کتاب های درسی تان را با لذت بخوانید و موضوعات آن را فرا گیرید.




About the author

Hozakarbas-Herat

The Houz-e-Karbas High School was founded in 1962 in Afghanistan. The all-girls school has approximately 4000 students, 92 teachers, 5 senior teachers, one education manager, and one administrator. Many classes are taught in tents. Film Annex built the first Internet classroom at the Houz-e-Karbas High School in May, 2012.

Subscribe 0
160