کودک آزاری دشواری فراروی همه

Posted on at


کودک آزاری و تجاوز به زنان در تمام کشورهای جهان وجود دارد, اما سطح آن در کشورهای متفاوت باهم فرق دارد. با دنبال کردن اخبار و گزارشهای جهانی از کشورهای متفاوت برای یک مدت کوتاه میتوان به موارد متعدد در این زمینه برخورد. بر اساس تنفریکه از این پدیده در کشورهای متفاوت وجود دارد و سطح گستردگی آن کشورها به تصویب و اجرای قوانین و مقرره های در این زمینه پرداخته اند که در بعضی کشورها حکم های بسیار سنگینی را به دنبال دارد.

پدیده کودک آزاری و تجاوز متاسفانه در کشورهای در حال توسعه و عقب مانده که به اختصار میتوان آنها را جهان سوم نام برد, بیشتر است و بیشتر اتفاق می افتد که سبب نگرانی های زیادی برای خانواده ها در مورد کودکان و زنان شان شده است. نظر به گستردگی و سطح این پدیده در جامعه باید به آن توجه کرد و اقدام های لازم را برای جلوگیری از آن برداشت.

اینبار یک واقعه جالب و درخور توجه در کشور پاکستان اتفاق افتاده است که بازتاب بسیار گسترده ای در رسانه های متفاوت جهانی, ملی و محلی داشته است. طوریکه شبکه جهانی خبررسانی العربیه بخش فارسی به روایت از مجله جهانی نیویورک تایمز گزارش خود در این مورد را با این عنوان پخش کرد: "دختر پاکستانی از قبرش بیرون آمد تا متجاوزین به خود را معرفی کند؛ افزایش تجاوز به کودکان در پاکستان. "

این رویداد روایتگر دختریست که در راه صنف قرآن, توسط چند بزهکار ربوده میشود و به جای دور از  روستای محل سکونتش برده میشود و در آنجاه مورد تجاوز بی رحمانه این افراد بزهکار قرار میگیرد. این بزهکاران دختر را بعد از تجاوز در قبری کم عمق دفن میکنند و خود از محل مورد نظر دور میشوند. این دختر بعد از چند ساعت به هوش می آید و خود را به خیابان اصلی محل میرساند, تا اینکه مردی او را پیدا کرده و به بیمارستان منتقل میکند.  دختر در بیمارستان مورد درمان قرار میگیرد و متجاوزین به خود را به پلیس معرفی میکند. این یکی از هزاران مورد تجاوز است که در پاکستان مانند بسیاری از دیگر کشورها اتفاق می افتد. در پاکستان سطح تجاوز به کودکان به مرحله هشدار دهنده رسیده است و از 668 مورد ثبت شده در سال 2002 به 2788 مورد ثبت شده در سال 2012 افزایش یافته است. این افزایش نگرانی بسیاری از سازمانهای حقوق بشری را به دنبال داشته است که در این مورد به پاکستان هشدار داده اند.

بیشتر این پدیده را میتوان ناشی از عقب افتادگی اندیشه ای و ذهنی جامعه دانست. کار گسترده فرهنگی و آموزشی میتواند گزینه خوبی برای کاهش و جلوگیری از این پدیده شوم در جامعه باشد. طوریکه پی آمدهای جبران ناپذیر تجاوز و کودک آزاری را باید همه شمول کرد و در سطح گسترده ای برای مردم در مورد آن, شیوه های جلوگیری از آن و کنش های لازم در صورت وقوع آنرا به جامعه و مردم آگاهی داد و آموزاند.

دوستهای عزیز میتوانید مقاله های من را با این نشانی در تارنمای فلم انکس بخوانید: http://www.filmannex.com/blog-posts/ahmadshafiArian

همچنین  برای دریافت تازه های من به صفحه مقاله های من در تارنمای فلم انکس عضو شوید. 

 

 



About the author

160