انتخاب دوست

Posted on at




زندگی همه مانند برف بهمنی که همیشه در وقت رسیدن گرما رو به آب شدن میرود و روزی فرا میرسد که هیچ اثری از او باقی نمی ماند و انسان ها همینگونه زندگی را سپری می نمایند و در مسیر زندگی به راه های مختلف و عوارض مختلف و عواقب دشواری و با شخصیت های گونا گون و با شخصیت های مختلف که در زندگی دارند مقابل میشود.



شخصیت ها همه به انواع گونا گون دارند مانند شخصیت تند مزاج بعضی ها خلق خوب دارند بعضی ها رفتار نا مناسب دارند اما مهم تر از همه دوست انتخاب نمودن راه است در زندگی که انسان راه دقیق تر را انتخاب میمنماید و همیشه انسان کوشش می نماید که با اشخاص خوب در زندگی نشست و بر خواست داشت باشد .


اما باید چگونه دوست خوب انتخاب نمایم ؟


این برای همگان هویدا است که همنشین بالای انسان تاثیر مثبت و منفی را داره میباشد چون همنشین است که میتواند انسان را کمک و یاری رساند و در هر جاه با انسان به طریق و روش مختلف کمک نماید .


اگر همنشین با انسان ها رفتار نا ملایم داشت باشد و بتواند که انسان را در هر کار کمک نماید  آن شخص در حقیقت در انتخاب دوستش کامیاب می باشد و اگر نی انسان با اشخاص بی بند بار و اشخاص از زندگی همیشه مایوس و نمی توانند از زندگی که به درست استفاد نماید .



آن اشخاص از زندگی که یک نعمت بزرگ خداوند است لذت نبرد اند و همیشه از دوخانیات مخموم آور استفاد می نمایند که این باعث تباهی زندگی شرین انسان میگردد . بار دوش دیگران در جامعه میگردند از جمله ناکام تر اشخاص در اجتماع میباشند.


نشست و برخواست با چنین اشخاص باعث تباهی و بر بادی زندگی انسان میگردد و از زندگی لذت نمی برند پس برای هر شخص لازم است که از زندگی خوب یک نعمت خداوند است استفاده نمایم تا همیشه کامیاب باشد ما در زبان دری خود ضرب المثل داریم که همیشه یاد میگردد که پند و اندارزی برای دیگران باشد (میگویند با ما نشینی ما شوی با دیگه نشینی سیاه شوی )که همیشه است که انسان را با جای خوب میرسند و همینشن بد انسان را از راه راست به راه بد رهنمای می کند



پس باید هر شخص در باره انتخاب دوست دقیق باشد تا همیشه کامیاب کامگار و بتواند از زندگی خوب لذت ببرند و زندگی خوب را سپری نماید.


نوسنده عبدالقهار کبیری 



About the author

160