فوتبال فغانستان، بازهم ا افتخار آفرید!

Posted on at


 


فوتبال افغانستان در یک سال اخیر دست آوردهای چشم گیری داشته است. سال 2013 را بهترین سال فوتبال افغانستان میشه گفت، زیرا در این سال فوتبال افغانستان بهترین دست آورد ها را در کار نامه اش به ثبت رسانیده است.


افغانستان قبل از بازی های جنوب آسیا یک بازی تشریفاتی را با کشور پاکستان برگزار نموده بود که افغانستان میزبان آن بازی بود و توانست در آن بازی پاکستان را سه بر صفر شکست دهد، وشکست دادن تیم فوتبال پاکستان قدم نیکی بود، در راستای پیروزی افغانستان در مسابقات جنوب آسیا، که خوشبختانه در این مسابقات توانست که از صدر حریفانش موفقانه بدر آید و جام قهرمانی را برسر آرد.



بدست آوردن این جام، پایان کار فوتبال افغانستان نبود و بعد از آن همایون کارگر مربی تیم ملی فوتبال کشور نیز توانست که سند رسمی یا سند A مربی گری بین المللی کانفدراسیون فیفا را از آن خود کند، که آن یک دست آورد خوبی میباشد برای فوتبال افغانستان.


دلیل عمده این دست آورد ها را میتوان خوب درخشیدن بازی کنان تیم ملی فوتبال افغانستان دانست. و گذشته از آن فدراسیون فوتبال افغانستان جایزه دیگری را از سوی فدراسیون فیفا به دست آورد که این جایزه فراتر از دست آورد های گذشته میباشد.



افغانستان این بار لقب بهترین تیم جوان مردانه ی جهان را کسب نمود، حوصله مندی، از خود گزری وصداقت بازی کنان تیم ملی فوتبال افغانستان در مسابقات جنوب آسیا باعث تا افغانستان این لقب بزرگ را از آن خود نماید.


گرچه برای کسب این جایزه چندین کشور کاندیدا شده بود، اما فدراسیون فیفا افغانستان را شایسته این لقب دید. و جایزه را به کرام الدین کریم رییس فدراسیون فوتبال افغانستان اهدا نمود. در سال های گذشته، کشور های برازیل، جاپان، ایران و هسپانیه این لقب را یک یک کسب نموده بود و این بار افغانستان آنرا بدست آورد و آنرا در صفحه تاریخش به ثبت رساند.


کسب نمودن چنین جوایز نه تنها یک دست آورد خوب در عرصه ورزش فوتبال کشورمیباشد، بلکه توجه مسوولین فدراسیون فیفا را نیز جلب نموده است. چند پیش آقای میشایل پلاتینی رییس فدراسیون یوفا نیز سفری داشت به افغانستان و به فدراسیون فوتبال افغانستان وعده همکاری داد. و این سفر وی در حالی صورت گرفت که فوتبال افغانستان قهرمان جنوب آسیا شد.



فوتبال افغانستان در حدود نود سال عمر دارد اما تا به حال چنین دست آورهای بزرگ نداشته است. که امروز آنرا بدست آورده است. و همچنان در پهلوی این دست آوردها، فوتبال افغانستان، در تحکیم صلح و ایجاد وحدت و یک پارچگلی در میان مردم نیز موثر واقع شده است.


رشد نمودن ورزش در افغانستان برای جهانیان بسیار تعجب آور است، زیرا افغانستان نسبت به دیگر کشور های دنیا از لحاظ امکان بسیار به یک سطح پایین قرار دارد، وآنها هنوز افغانستان را به چشم کشوری درحال جنگ، انتحار و انفجار مینگرند.



About the author

160