جشنواره فیلم مهرگان

Posted on at


فیلم سازی هم یکی از هنر هایی است که انسان توسط این هنر میتواند افکار و ایده هایش را به فیلم و تصویر بکشد و به نمایش بگذارد. برای آموختن این علم و استفاده و بکار گیری آن نیاز به تلاش و سعی بسیاری دارد تا توانست یک فیلم جالب و پر بیننده ای ساخت.


به همین مورد جشنواره ای به عنوان جشنواره فیلم مهرگان در لیسه استقلال برگزار شد که در این جشنواره هر فیلمساز فیلم هایش را به نمایش گذاشته و فیلم های برتر (داستانی و مستند) آن کاندید گردیده و بهترین آن را برگزیدند و به فیلم سازان فیلم های برتر جوایز اهدا میشد.



فیلم های بسیاری حدود 65 فیلم در این جشنواره کاندید شده بود که فیلم های برگزیده در بخش های مختلف کاندید شدند... و به تعداد چهار داور بعد از مرور فیلم ها چندین فیلم برتر را در بخش های مختلف (صدا، تدوین، نریشن، فیلمنامه، تصویر برداری و...)


که جشنواره فیلم مهرگان پس از یک هفته نمایش آثار هنرمندان و فیلمسازان افغانی دیروز پنج شنبه 26 جدی با اهدای جوایز به برندگان جشنواره رسماً به کار خود پایان داد.


اسامی برندگان نخستین جشنواره فیلم مهرگان مطابق تصمیم هیئت داوران جشنواره به شرح زیر می باشد:


نبی تنها برنده تندیس زرین و لوح یادبود جشنواره برای بهترین صداگذاری فیلم " چرخ اول"



حسن فاضلی برنده تندیس زرین و لوح یادبود جشنواره برای بهترین بازی در فیلم "بیراهه"


رضا سرکانیان و ماری سلوی برنده نشان زرین آکادمی هنر و لوح یادبود  برای تدوین فیلم " زنده بمان "


فرهاد رضایی برنده تندیس زرین و لوح یادبود جشنواره برای بهترین صداگذاری و برنده نشان آکادمی هنر و لوح یادبود بهترین تدوین فیلم داستانی " طالب"


بصیر سیرت برنده تندیس زرین و لوح یادبود جشنواره برای بهترین تصویربرداری فیلم "افغانستان کوچک"


برنده تندیس زرین و لوح یادبود خانم زبیده تمکین برای بهترین بازی در فیلم "صبح بخیر مادر کلان"


برنده تندیس زرین و لوح یادبود بهترین کارگردانی فیلم مستند و جایزه نقدی بهترین طرح تحقیق فیلم مستند مبلغ 1000 دالر همراه با تندیس زرین و لوح یادبود به صدیقه رضایی برای فیلم "زنده بمان"


برنده تندیس زرین و لوح یادبود بهترین تصویربرداری فیلم داستانی جمیل ژاله برای فیلم "جانشین"



برنده تندیس زرین و لوح یادبود بهترین کارگردانی فیلم داستانی سید جلیل حسینی برای فیلم "بی راهه"


جایزه نقدی مبلغ 2500 دالر همراه با تندیس زرین و لوح یادبود و نیز جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاچیان مبلغ 1000 دالر همراه با تندیس زرین و لوح یادبود به غفار آزاد برای فیلم " نامه ای به روشنایی" 



جایزه نقدی بهترین گویندگی متن 1000 دالر همراه با تندیس زرین و لوح یادبود جشنواره به خانم فاطمه حسینی برای فیلم "نامه ای به روشنایی"


جایزه نقدی مبلغ 3000 دالر همراه با تندیس زرین و لوح یادبود به آقای مسعود اسلامی برای فیلم "جانشین"



جایزه نقدی بهترین فیلمنامه مبلغ 1000 دالر همراه با تندیس زرین و لوح یادبود به آقای لعل محمد علیزاده برای نگارش فیلمنامه فیلم "زنده به گور"



من برای تمامی برندگان از صمیم قلب تبریک میگم و امیدوارم باز هم این نوع جشنواره ها ایجاد شود تا فیلم سازان افغانی انگیزه بیشتری برای ساختن فیلم هایشان پیدا کنند.



About the author

zahra-ibrahimi

she is Zahra Ibrahimi. she is 19 years old. she is graduated from school in 2011.and now she is studding computer science in AIT institute and also she is working in Film Annex as a blogger.

Subscribe 0
160