برج ایفل

Posted on at


 

  برج ايفل عبارت از برج است كه از فلز ساخت شد است ودر ميدان شان دومارس در كناري رودخانه سن واقع در شهر پاريس ميباشد

 

 

 

برج ايفل كه بعنوان نماد فرانسه شناخت ميشود و به يك مهارت خاص ساخت شد است كه توجه تمام جهانيان را به خو جلب نمود است ساخت اين بناء تاريخي در سال ١٨٨٧ اغاز شود و در ٣١ مارچ سال ١٨٨٩ به پايي اكمال رسيد .

 

 

 

ساخت برج ايفل در دو سال تكميل شد . تا سالهاي ١٨٨٩ ستون يادبود واشنگتن به عنوان بلند ترين بناء در جهان به ياد ميرفت اما بعد از انكه برج ايفل به پايه اكمال رسيد برج ايفل بلند ترين برج دنيا به شمار ميرود .ارتفاي برج ايفل در حدود ٣٢٥ متر ميباشد .

 

 

 

 

 

 

 

روزانه به تعداد زياد از سياحين بخاطر ديدن اين بناء تاريخي از سراري جهان در مقابل اين بناء تاريخي حضور پيدا ميكند سياحين كه تابحال از برج ايفل ديدن بعمل اورد است مقداري انها به ٢٠٠٠٠٠٠٠٠ افراد ميرسد . وزن برج ايفل.

 

 

 

 

 

در حدود ٧٢٠٠ تن ميرسد بخاطر نگهداري از زنگ بعد از هر هفت سال بعد يك بار زر زنگ زد ميشود بخاطر رنگ نمودن ان در حدود ٦٠ تن زد زنگ ضرورت است .معمولا رنگ ايفل قهوي است اما بعضي اوقات از رنگهاي ديگر نيز هم مورد استفاده قرار ميگرد .

                  

 

 

 

اين برج بلند ترين ساخت دست بشر بود تا اينكه در سال ١٩٣٠برج كرايسلو ساخته شد . نام هاي ٧٢ تن از دانشمندان و مهندسين فرانسوي كه در راه اندازي وساخت اين پرور همكاري داشتن روي برج حك شد ه است.  نویسند : کلیم 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



About the author

160