سرماخوردگی

Posted on at


سرماخوردگی


میتوان گفت بیماری که زیادتر از هر بیماری دیگری باعث تعطیل کار، مدرسه مردم میشود سرماخوردگی است، و این بیماری رایج ترین بیماری عفونی در جهان است و یکی از مشکل ترین بیماری برای جلوگیر و تداوی است .


 محقیقین علم طب به اثبات رسانده اند که تقریبا 50 نوع گوناگون ویروس باعث بروز علایم سرماخوردگی میگردد.از جمله عوارض و علایم مقدماتی این بیماری میتوان از گلو درد خفیف نام برد، که انسان احساس سرما یا خستگی میکند.در مراحل بعدی علایمی مثل آبریزش بینی در این حالت عطسه و سرفه به نظر میرسد.


  زمانیکه انسان علایم سرماخوردگی را در وجود خود حس میکند مثل تب شدید؛ باید به داکتر مراجعه کند. زیرا تب شدید از علایم سرماخوردگی نیست، و این احتمال وجود دارد که علایم عفونت خطرناکی باشد.سرماخوردگی زمانی در وجود انسان رخنه میکند که یک ویروس از بینی یا دهن فرد مریض (عفونت زده) به وجود فرد سالم و صحت مند انتقال نماید. این انتقال ممکن است در اثر عطسه، سرفه و یا صحبت کردن صورت میگیرد. و یا هم این امکان وجود دارد که فرد مریض و فرد سالم هر دو شی یکسان و هم مانند را استفاده نمایند.


 



سرماخوردگی تا 5 روز بعد از انتقال به بدن انسان و تظاهر علایم مسری نیستند.در واقع هر قسم نشانه و علایم سرماخوردگی که بعد از 5 روز به بدن انسان باقی بماند، معمولا ناشی از ویروس سرماخوردگی نیستند. آنها نتیجه یک عفونت ثانوی اند. دانشمندان علم طب بعد از تحقیقات انجام شده دریافتند که هیچ راه؛ مطمئنی برای جلوگیری از سرماخوردگی دوامدار وجود ندارد.هر فرد در حالت عادی باید انتظار دچار به سرماخوردگی را در طول سال داشته باشد.


 


 اما برخی از احتیاط های وجود دارد که انسان با رعایت آن میتواند از این بیمار جان به سلامت برد. برای نمونه: فرد باید از تماس و برقراری ارتباط غیر ضروری به افرادی که قبلا به این بیماری اند خودداری نمایند. صحت و سلامتی خود را با استراحت کردن و استفاده از غذا های مفید و قوی حفظ نمایند. در کنار این احتیاط ها میتوانند آب و هوای منطقه را مد نظر بگیرند و لباس مناسب بپوشند.بهترین و ساده ترین درمان سرماخوردگی این است که باید انسان در طول مراحل ابتدایی استراحت نماید. زیرا نمیتوان با داشتن کا و فعالیت زیاد به سرما خوردگی مقابله کرد زیرا نتیج آن چنین خواهد شد که عفونت برای چندین هفته در بدن انسان باقی میانده و می ماند.


 


 


 



About the author

nilofarnaimi

نعيمي متولد شهر كابل و يك تن از اعضاء اين پروژه

Subscribe 0
160