چندتوصیه برای جلوگیری از افسرده گی :(شور و نشاط آری ، افسردگی هرگز! )

Posted on at


 


 


 


خود را در خانه زندانی نکنید : افسردگی انسان را گوشه نشین میسازد . پس با دیدار دوستان ،پیاده روی، اشتراک در سیمینار های مختلف ، مطالعات ودیگر تفریح ها خود را سرگرم ومصروف سازید .


از معاشرت با افراد بدبین خود داری کنید : کوشش کنید تا از رفت وآمد و معاشرت با افراد بد بین خود داری کنید زیرا این کار باعث تقویه روحیه شما میشود . افراد کم تحمل ویا کسانیکه نگرش ودید منفی وبدبینانه به زندگی دارند ، بیشتر از افراد صبور و واقع بین در معرض بیماری های روحی و روانی مانند افسردگی قرار دارند.


 








به اندازه کافی بخوابید:ساعات معینی را برای خواب شبانه خود تنظیم کنید ، کوشش کنید شب زودتر بخوابید تا خواب شبانه خوبی داشته باشید .از خوابیدن بیش از اندازه نیز خودداری کنید .خواب زیاد باعث تشدید افسردگی میشود .


اعتماد به نفس خود را بالا ببرید : از دست دادن اعتماد بنفس باعث رویارویی با هر نوع فشار روحی میشود . افراد با اعتماد به نفس پایین معمولا کمتر به توانایی ها و موفقیت های خود فکر میکنند و از خود غافل میشوند و بیشتر تمرکز روی موضوعات منفی ، شکست ها ، خاطرات بد خود ، و نقطه ضعف های خود و مقایسه آن با نقاط قوت دیگران دارند .هرگز نباید تمام نیرو و امید خود را در یک نقطه جمع کنید تا با وقوع یک حادثه ناگوار در آن موضوع امیدواری و اعتماد به نفس شما به تمامی از بین برود ! سعی کنید از همین حالا این عادت هارا کنار بگذارید .


برنامه ریزی غذایی مناسب داشته باشید : برای کسانیکه احساس میکنند به این بیماری مبتلا شده اند پیشنهاد میشود تا برای معالجه از مواد مغذی مناسب و به اندازه کافی استفاده کنند ( در مطالعه از یک مطلب پزشکی ، تحقیقات نشان داده مصرف بیش از اندازه غذا میتواند افسردگی را افزایش داده ،و فرد را عصبی تر میسازد ! . همچنان کمبود مصرف غذا باعث کمبود ویتامین های ضروری همچون B1,B2,B6,B12,Vit C,  در بدن افراد شود که باز هم حالات هیجانی در فرد را افزایش میدهد .) پس در مصرف مواد غذایی در هر وعده غذایی خود سعی کنید برنامه ریزی داشته باشید.


 .


 


 


 



About the author

160