طرز تهیه جوس انار:

Posted on at


ابتدا مواد و وسایل مورد نیاز را آماده کرده که قرار ذیل اند.


انار


شکر


آب


ماشین جوس


وسیله ای حرارتی


 


در آغاز انار ها را طوری دانه میکنیم که دانه هایش خیلی آب نشود طوریکه انار را نصف کرده و نصفش را به روی کف دست گذاشته و با یک تخته یا کدام شی دیگر به پشت انار کوبیده تا دانه هایش کاملا بیرون شود سپس دانه ها را به داخل جوسر انداخته و آبش را میگیریم میگذاریم تا ته نشین شود. مقدار شکر را در داخل آب حرارت داده و از آن شهد جور میکنیم بعد از آن آب انار را از وسیله مانند یکه تکه یا صاف کن عبور میدهیم و با شهدی که ساخته ایم یکجا میکنیم در این صورت جوس انار ما ساخته شده و برای استفاده از آن یک مقدار از جوس را با مقداری آب یکجا نموده نوش جان مینماییم.


جوس انار امروزه یکی از پر مصرف ترین جوس های است که توسط انسانها استفاده میشود و روز به روز به اهمیت آن پی برده میشود و ارزش غذایی آن افزایش پیدا میکند. و همچنان میتوان از جوس انار کسب درآمد هم کرد طوریکه در یک منطقه و یا محیط های دور افتاده که توانایی خرید جوس های تجارتی را ندارند جوس آماده کرد و به دسترس افراد آنجا قرار داد.


شکل تجارتی جوس انار توانسته در اقتصاد کشور های که به صورت وسیع آن را تولید میکنند جایگاه ویژه ای را بخود اختصاص دهد و باعث بلند رفتن حد تجارتی از این بابت شود. 



About the author

160