مقاله نویسی در مکاتب افغانستان و فلم انکس

Posted on at


لیسه نسوان تجربوی یکی از لیسه های موفق هرات بوده که شاگردان این مکتب جدیداً در صنوف آموزش کامپیوتر و انترنت و آموزش سهم گیری در رسانه های اجتماعی و فلم انکس اشتراک نموده اند.


همه روزه تمرین مقاله نویسی جریان دارد و شاگردان با جدیت کوشش مینمایند تا بتوانند موضوعات را بشکلی درست در چهارچوب مقاله بیان کنند.



اکثر شاگردان از آموزش کامپیوتر محروم بودند بنا به دلایل نبود امنیت, فقر, موضوعات اجتماعی فرهنگی و صدها دلیل دیگر باعث شده بود تا دختران از آموزش باز بمانند و نتوانند از استعداد خود استفاده کنند و صدای خویش را به گوش مردم برسانند.


در جریان هفته گذشته شاگردان آموزش برنامه عامل ویندوز را با موفقیت به پایان رساندند و منتظر اخذ امتحان توسط استاد خود میباشند و با جدیت هر چه تمامتر سعی دارند که امتحان را به خوبی پشت سر بگذارند.



همچنان شاگردان این مکتب در طول هفته گذشته مشغول تمرین برای خواندن سرود , ارایه سخنرانی, مطالب , بحث و گفتگو در محفل و یک قسمت تفریحی و طنز و تهیه جوایز بودند که به تاریخ 2014/1/22 محفل جشن برنده شدن در سطح بین المللی این مکتب برگزار گردید.


اشتراک کننده گان این محفل اشخاص متشخص و فرهنگی , استادان مکاتب, شاگردان و دیگر مهمانان علاقمند بودند, محفل با کلام روح پرور الهی آغاز گردید و به تعقیب آن سخنرانی و اهدای جوایز و همچنان سرود و یک قسمت تفریحی جریان داشت.


 


شاگردان مکاتب بسیار خوشحال بودند و اساتید نیز با افتخار نظاره گر این محفل بودند شور و شوق و شادمانی شاگردان وصف ناشدنی بود, مدیره صاحب لیسه نسوان تجربوی با غرور از شاگردان افتخار آفرین این مکتب یاد میکردند و با سربلندی آنها را تشویق مینمودند تا باز هم بتوانند برای مکتب, خانواده, جامعه و ملت خود کامیابی و افتخار کسب کنند.


خانواده ها نیز از این افتخار و موفقیت که توسط فرزندانشان کسب گردیده بود احساس شعف مینمودند و خوشحالی زاید الوصفی را از خود نشان میدادند.



محفل با نظم خاص به خوبی, شور, شوق و موفقیت به پایان رسید و خاطره ای دل انگیز برای شهر ما, خانواده ها, شاگردان, اساتید و اشتراک کنندگان بر جای گذاشت.


امید است که باز هم دختران رنج کشیده و شجاع افغان بتوانند همچو موفقیت هایی را کسب نموده و قله های ترقی را یکی پس از دیگری بپیمایند.


و همچنان میتوانید مقاله های قبلی ام را با کلیک کردن روی پسوند زیر ببینید: http://www.filmannex.com/Tajrabavihighschool



160