نقش محیط زیست سالم برای آینده بشر

Posted on at


انسانهای اولیه انسانهای بودند که کاملا تابع محیط زیست بوده وبرای رفع احتیاجات زندگی و حفظ جان خود از خطرات طبیعی از طبیعت استفاده می نمودند. بدون آنکه بدانند که آیا نحوه استفاده شان از طبیعت کدام تاثیری برای محیط زیست و آینده زندگی بشریت دارد یا خیر؟.



این زمانی بود که مردم  دررابطه به محیط زیست واهمیت آن کدام آگاهی نداشتند بلآخره زمانیکه اجتماعات بشری انکشاف نمود وانسانها دخالت را درطبیعت شروع نمودند در نتیجه باعث بی نظمی در آن شدند.


باعصری شدن صنعت وایجاد کارخانه جات وعدم توجه به محیط زیست سبب آلودگی محیط زیست شدند بدون آنکه بدانند چی مشکلاتی را برای آینده بشریت بوجود میآید.



دراینجا سوال مطرح میشود که نقش محیط زیست برای آینده بشریت چیست وچی اهمیتی دارد ؟ جواب روشن است  بطور قطعی میتوان گفت که یکی ازمواردکه نقش مهمی را برای بهتر شدن زندگی وآینده بشریت وهمچنان برای به سعادت  رسیدن انسانها هم ازلحاظ مادی وهم ازلحاط معنوی دارد محیط زیست است . چنانچه میتوان گفته های خداوند(ج) را که همواره درتمام کتب آسمانی ازعناصریکه رابطه مستقیم یاغیر مستقیم بامحیط زیست دارد استدلال نموده و تاکید زیادی روی نحوه استفاده وحفظ آن شده است. بخصوص دردین مبین اسلام که همواره ازآسمان ، زمین ، آب ، باد و...یاد شده که همگی دلایلی است که براهمیت ونقش محیط زیست سالم برای رفاه عامه وآینده بشریت گواهی میدهد.


دراینجا سوال دیگری مطرح میشود که انسان ها چی مسئولیتی در رابطه به محیط زیست داشته تازندگی بشریت را دراینده به خطر نیندازند ؟ واضح وروشن است  ازانجاییکه هدف همه بشریت خوب زیستن است واین زندگی خوب بدون محیط زیست سالم ممکن نیست پس یکی ازوظایف اصلی واساسی انسانها حفظ ونگهداری از محیط زیست است طوریکه هم خودشان درعصری که زندگی میکنند زندگی خوبی داشته باشنند و هم مشکلاتی را برای آینده بشریت به وجود نیاورند.                                                                                                                              



160