مهم ترین عوامل آلودگی محیط زیست در افغانستان

Posted on at


محیط زیست مکانی است که انسان ها درآن زندگی دارند ومحیط زیست سالم باعث میشود تا انسان ها دراین مکان سالم به اهداف خود نایل آیند.


اما بعضی عوامل باعث شده تا این محیط سالم آلوده شده ویک سلسله مشکلاتی را برای مردم به بار آورد. آلوده گی محیط زیست عاملی میباشد که انسان ها از آن رنج می برند . این آلودگی از قبیل آلودگی هوا ، آب وغیره جان بسیاری از انسان ها را در جهان به خصوص جان مردم افغانستان که دولت آن دارای کدام پلانی برای جلوگیری ازآلودگی محیط زیست ندارد را گرفته است .



مهم ترین واصلی ترین عنصر آلوده کننده محیط زیست انسان خود انسان است.



 به این علت که تمام آلودگی های محیط زیستی ناشی شده از انسان می باشد وانسان در آن دست دارد . دلیل اینکه مردم افغا نستان مهم ترین آلوده کننده محیط زیست خود می باشند این است که کدام آگاهی در مورد اهمیت محیط زیست وحوادثی که آن را تهدید می کند ندارند اگر توجه نمایم در شهر های افغانستان فاضلاب وکثافاتی که پس از استفاده مواد بوجود می آید در رود خانه ها انداخته وباعث این شده تا این فاضلاب به دریا ها سرازیر شود وزندگی موجودات زنده راکه جزء محیط زیست اند  به خطر مواجه کنند .یکی دیگر از دلایل این است که مردم بدون کدام در نظر داشتی زباله های شان را در محیط های مسکونی ریختانده بدون آنکه بدانند که به صحت شان مضر است . بنابر این عنصر مهم آلودگی محیط زیست در افغانستان خود مردم افغانستان اند. به دلیل این که کدام آگاهی در مورد ضرر های که ازمحیط زیست آلوده به انسان میرسد را ندارند .



About the author

160