اینتر نت از دیدگاه پسر هشت ساله

Posted on at


به نام خدا

 

اینترنت یک کلمه ای است که همه معنی اش را می دانند و دیگر لازم نیست تعریف شود چون هر چیز را یک بار می گویند.

هوای خانه ما مملو از اینترنت است هر منطقه که باشی به موبایلت به کامپیوترت اینترنت می یاد ولی من نمی دونم چطوری ولی از بردارم پرسیدم می گه  اینترنت ما بی سیم است وقتی بزرگ شدی منظورم رو می فهمی  .

من و خانواده ام خیلی اینترنت بلدییم. برادر بزرگ من هر وقت اینتر نت کار می کند باید از منظقه ای که او معین می کند رد نشویم خوب راست می گوید حریم شخصی باید مد نظر گرفته شود . راستی خوش به حال خواهرم می گوید که کار خانگی هایش تماما داخل اینترنت است و حتی می گوید سوالهای امتحاناتشون رو استاد از داخل اینترنت می آورد ولی چند دفعه من بهش گفتم ببین که خانوم ما دیکته نگذاشته  می گه نه این چرت پرت ها را نمی گذارند ! مگر دیکته چرت وپرت هست؟.

خوب پدرم وقتی اینترنت کارمی کند بعضی موقها که خوشحال است ولی بعضی وقتها در مورد سرعت اینترنت چیزهایی می گویید که قادر به نوشتن آنها نیستم آخه خیلی خیلی بد هستش

.

و می گوید اگه این ماهواره افغانستان در فضا نصب شود دیگه اینترنت ها دیگه از بین می ر وند.

ولی من می گوییم که خدا کند که نصب نشود به خاطره یه ماهواره دیگه من قادر نیستم عکس های مورد علاقه خود را در اینترنت ببینم  من  ماهواره نمی خواهم همین ماهواره ما همه جا رو می گیره دیگه ماهواره فضایی می خواهیم دیگه چی کار. اینترنت که بهتر از ماهواره هستش.

.

راستی شما در اینترنت چه گونه کوشش می کنید چون بعضی وقتها زمانی که یک صفحه که من می خواهم نشون نمی ده می گه بعدا کوشش کنید من که راستش  نفهمیدم دقیقا به خاطر چی باید کوشش کنم یعنی چی درس ها م بهتر بخونم.

من  در اخیریک پیشنهاد دارم  که بهتر است است  اینترنت را هم برقی کنند چون نفت گران است این فکر زمانی به فکرم خطور کرد که پسر خاله ام که در خارج زندگی میکند وقتی به افغانستان امده بود می گفت اینترنت شما بسیار ضعیف است مثل اینکه با نفت کار می کند..

 



About the author

nematkakar

به نام خدا نعت الله کاکر هستم. تحصیلات ابتدایی خود را در کشور ایران به پایان رساندم و تحصیلات لیسه خود را در شهر هرات در لیسه سیفی به اتمام رساند. بعد از سپری نمودن امتحان کانکور به پوهنحی کامپیوتر ساینس راه یافته و در سال 2013 آن را…

Subscribe 0
160