اهمیت رباط

Posted on at


همان گونه که همه آگاه هستیم موفقیت تمام امورات یک مملکت به پیشرفت و ترقی همان مملکت وابسته است و یک مملکت وقتی پیشرفت میکند که مردم آن باسواد و تعلیم یافته باشند واز علم و دانش نوین دنیا بهره مند باشند.


بلاخصوص نسل جوان که بدون شک قوت و انرژی یک کشور هستند و همین جوانان هستند که آینده کشورشانرا رقم میزنند سوال اساسی اینجاست که ما چگونه میتوانیم این نیروهای جوان کشورا از لحاظ علم ودانش آماده خدمت به وطن بسازیم؟


به نظرمن این وظیفه به دوش دولت است تا زمینه های فراگیری علم ودانش را برای اولاد این مملکت فراهم سازند.


چنانکه من  یک فلم مستند بسیار جالب را تماشا کردم که مرا شگفت زده وحیران کرد . درین فلم چند تن از خبرنگاران  به دیدن یکی از لابراتوارهای شهر( میرلند )  رفته بودند تا از شاه کار این لابراتوار دیدن کرده و آنرا از طریق این فلم برای تمام مردم معرفی نماید.


یکی ازکارهای عمده این لابراتوار ساختن یک ربات فوق العاده است که این رباط واقعا بی نظیر است وبدون شک اگر شما هم به این فلم مراجعه کنید واین مستند راببینید حیرت زده و متوجه میشوید که این کار بزرگ برای تمام بشر یک افتخار بزرگ است.


 


رباتی که در شهر میرلند که در اثر تحقیقات برای وزارت دفاع تولید شد که این ربات با داشتن دست های بسیار حساس و انحتاف پذیر که قابلیت خنثی نمودن بم و مواد انفجاری را به همین ربات که به نام سا لی یاد میشود  داده است برخلاف  نام دخترانه این ربات دستان قوی دارد.


ماهم این آرزو را داریم که با پشتبانی دولت افغانستان و کوشش و پشت کار نسل جوان ما بتوانیم چنین اختراعات بزرگی داشته باشیم. خصوصا در بخش های نظامی که ما به این نوع تجهزات اشد نیاز داریم چون در کشور ما در طی سالیان متوالی که محل بود و باش گروهای مخالف دولت و مردم بوده است که هر کدام به نحوی به سدد بهم زدن نظم و امنیت کشور بوده است.


اگر ما بتونیم چنین اختراعاتی داشته باشیم می توانیم زندگی افراد زیادی را نجات دهیم و از بروز خطرات زیاد در کشور جلوگیری کینم.بخاطر اینکه اکثریت مناطق دور افتاده افغانستان توسط ماین ها فرش شده اند که ما هروزه شاهد قربانی شدن افراد ملکی هستیم به خصوص اطفال معصوم و بیگناه و حتی بعضی اوقات پیش می آید که سبب از بین رفتن پرسونل ماین پاکی که برای پاکسازی منطقه به آنجا اعزام شده اند می گردد که بسیار تاسف بار و غمگین کننده است.



 


خوشبختانه امروزه جوانان افغانستان با سپری نمودن جنگ های زیاد و مشکلاتی که سر راه آنان است توانسته اند از زمینه های که دولت افغانستان فراهم نموده اسفتاده کنند که جوانان ما توانسته اند بعضی از ربات های ساده را با امکانات محدود بسازند و حتی بعضی از جوایز فیستیوال ها جهانی را ازآن خود نمایند که این خود مردم رنجدیده افغانستان را امید وار به آینده  درخشان , مترقی و پر از صلح و امنیت ساخته است.


چون جوانان آینده سازان کشور اند ما امید داریم تا این جوانان با کوشش های خود بتوانند رباتهای پیشرفته ای اختراع نمایند تا بتواند ماین های که توسط دشمنان افغانستان در گوشه و کنار گذاشته اند خنثی نماید



About the author

mirwaisbarak1

he is mirwais barak,from afghanistan

Subscribe 0
160