آموزی پایدار٬ سواد دیجیتالی و رسانه های اجتماعی

Posted on at


با به وجود آمدن انترنیت تمام کشور های جهان با هم متصل شدن و شرایط به اشتراک گذاری اطلاعات در سرتا سر دنیا معیا شده٬ خود انترنیت را میتوانیم به یک دنیا مجازی تشبیه کنیم  یعنی هر کاری که در دنیا واقعی انجام داده بتوانیم از طریق انترنیت هم نیز میتوان انجام داد. مثلا آموزش، تجارت، خریداری، تشکیل اجتماع و غیره . شبکه های اجتماعی یک بخش از انترنیت را تشکیل میدهند که توسط شبکه های اجتماعی می توان مجموعه اطلاعات و ارتباطات را در معرض دید عموم قرار داد که سایت های مختلف جهانی در راستای مختلف خدماتی را برای استفاده کنندگان  انجام میدهد.



تمبلر٬ لنیک ان٬ فلم انکس٬ توییتر٬ گوگل پلس و فیس بوک نیز از جمله سایت های اجتماعی هستند این شبکه های اجتماعی به کاربرانشان امکاناتی از قبیل مدیریت ، ایجاد و نمایش روابط اجتماعی مجازی شان را می دهد.


خوشبختانه امروزه توسط مراکز مختلف آموزشی درنکات مختلف افغانستان این سایت های اجتماعی به نحو حسن معرفی و نکات عمده تدریس میشود.



این جای خوشبختیست که توسط افغان سیتادل و فلم انکس به خاطر ارتقاع سطح آگاهی دانشجویان در رابطه به سایت های اجتماعی برای مکاتب مختلف اناث شهر هرات باستان برنامه های درنظر گرفته شده و تدریس میشود. خوشبختانه رضایت وعلاقه مندی دانشجویان روز بروز رو به افزایش است و در ارزوی این هستند که این پروسه برای همیشه جریان داشته باشد. در هفته گذشته از مکتب هاتفی اخذ امتحان سیستم عامل ویندوز ازتمام دانشجویان به شکل انفرادی و عملی صورت گرفت که سه روز را در بر گرفت.



حالا تمام دانش آموزان آموزش جیمیل را به اتمام رساندند و آمده این اند که خود را در فلم انکس ثبت نام کنند.


امتحانی که درهفته گذشته ازدانشجویان اخذ گردید قناعت بخش بود، شاگردان نسبتا به علاقه شدیدی که به دروس خویش دارند ،همواره به صنف حاضر هستند وخواستار اینرا دارند که این پروسه ادامه پیدا کند.


حالا دانشجویان میتوانند د ر برنامه های نوشتاری مطالب و مقالات خودرا آماده کنند وبلاکا ها خود بنویسند.



برای دیدن مقاله های قبلی من میتوانید به پیوند زیر مراجعه نماید: http://www.filmannex.com/Hatifi-Herat



About the author

Hatifi-Herat

Established in 1938, Hatifi High School is one of the largest schools in Herat, Afghanistan and has 8300 students. The students attend the classes in rotations. The school offers 116 classes only for female students. Film Annex and Citadel are building an INTERNET classroom at Hatifi High School in June…

Subscribe 0
160