آرزو های زنان افغان و پیشرفت ایشان د عرصه فن آوری

Posted on at


دانش آموزان عزیز: 


لیسه نسوان تجربوی با دریافت جایزه بین المللی در بین مکاتب هرات جایزه بهترین مکتب را دریافت نمود و به همین اساس محفلی برای جشن گرفتن این موفقیت برگزار گردید.


شاگردان لیسه نسوان تجربوی بسیار ذکی، لایق و با استعداد میباشند، صنوف متشکله کامپیوتر توسط دفتر افغان سیتادل در این مکتب جریان دارد تا هفته گذشته شاگردان مشغول آموزش برنامه ویندوز بودند در جریان هفته گذشته طریق ساخت ایمیل آدرس در سایت یاهو، چک کردن ایمیل باکس، سند باکس، علاوه کردن ایمیل آدرس، معرفی صفحه فلم انکس، طریقه راجستر شدن در صفحه فلم انکس، نوشتن بلاگ ، شیر کردن مقالات تشریح داده شد.



دختران اشتراک کننده در این صنوف با شوق فراوان مشغول فراگیری کامپیوتر و رسانه های اجتماعی میباشند. دختران اشتراک کننده در این صنوف اظهار میکنند که برگزاری این صنوف برایشان یک چانس و راهگشایی برای ترقی و پیشرفتشان در زمینه های اجتماعی و فرهنگی میباشد، از طریق این دفتر و امتیازات آن میتوانند استعداد هایشان را شگوفا سازند.



با وجود شرایط نا امن و موضوعات سیاسی موجود در افغانستان دختران افغان از آموزش باز ماندند سالها جنگ های داخلی و موضوعات عرفی باعث باز ماندن دختران و زنان افغان از تحصیل و پیشرفت شده است. استعداد زنان افغان در زمینه های مختلف بسیار بالاست، با وجود همه مشکلات قدرت فهم و درک زنان افغان ستودنیست، با پشت سر گذاشتن تمام مشکلات بازهم نا امید نشده همچنان در پی آموختن هستند، با شوق فراوان و استعداد بسیار عالی و با وجود مشکلات خانوادگی که اکثراً درگیر آن هستند باز هم شجاعت و جرأت شان قابل قدر است.



شاگردان لیسه نسوان تجربوی در جریان این هفته با جدیت مشغول آموزش صفحه فلم انکس هستند٫ و همچنان در بخش مقاله نویسی کوشش دارند تا بتوانند نظریات خود را به رشته تحریر درآورند٫ و استعداد خود را انکشاف داده و خلاقیت های خود را نمایان سازند. و دفتر افغان سیتادل این زمینه را فراهم آورده تا دختران افغان بتوانند در سطح علمی فرهنگی رشد کنند٬ و این برای دختران افغان یک چانس بزرگ خواهد بود که هم در زمینه های علمی فرهنگی و هم آموزش کامپیوتر و رسانه های اجتماعی رشد کنند و هم دارای درآمد باشند که از نوشتن تراوشات ذهنی خود بدست می آورند.


 


به امید روزی که دختران افغان هم مثل دیگر دختران جهان بتوانند آزادانه پیشرفت داشته باشند بتوانند از قابلیت ها و استعدادهای خویش استفاده کرده و قله های ترقی را یکی در پی دیگری پشت سر بگذارند و سرخوردگی ها و عقده هایی که در سالهای گذشته داشتند جبران شود و گوشه ای از دردهای مادران رنجدیده و اندکی از زخم های عمیقی که متحمل شده اند التیام یابد.



به امید ان روز


برای مقاله های قبلی من میتوانید به پیوند زیر مراجعه کنید: http://www.filmannex.com/Tajrabavihighschool



160