اوضاع امنيتى افغانستان

Posted on at


            در افغانستان همه روزه تعداد از هموطنان بيگناه ،ملكى،دولتى،عادى ونظامى در اثر حملات دهشت افگنى،انتحارى،بمب هاى جاسازى شده كنار جاده هاى طالبان ،جان هاى شيرين خود را از دست ميدهند.

طبق آمار گرفته شده در بيست چهار ساعت به تعداد ١٠ نفر غير نظامى  در افغانستان جان هاى  خود را از دست ميدهند.


امروز ٢٨جدى در پى يك حمله انتحارى  در مقابل رستورانت كه نيروهاى لبنان در ان مستقر بودن در وزيراكبرخان ولايت كابل ٢٠غير نظامى كشته و زخمى شدند.

كه خود طالبان مسوليت اين حمله را بدوش گرفتند.

وهم چنان حمله ديگر طالبان در ولايت غزنى در ولسوالى ده يك رخ داده است.

اين هرج و مرج ها باعث نگرانى هاى باشنگان ولايات مملكت  شده و همچنان باعث عدم اعتماد مردم بالاى دولت شان خواهد شد،كه بايد هرچه زودتر وقايه شود.

متاسفانه گروههای طالبان در بيشترمناطق از کشور که موجود اند در آن جا دست به عملیات دهشت افگنى  می زنند یا به بمبگذاری اقدام می کنند که متاسفانه بیشتر قربانیان بمبگذاری های کنار جاده ای، غیرنظامیان هستند. بنابر اين آنچه كه مردم افغانستان را متشوش ساخته اين است كه آيا روزى خواهد شد كه در زير چتر صلح زندگى آرامى را سپري كنند؟

آيا صلح به افغانستان آورده خواهد شد؟ 

شوراى عالى مشورتى صلح از اشخاص ناراضى دولت،از طالبان خواستند تا دست از هراست افگنى ، قتل اشخاص بى گناه،ويرانگرى بردارند و بخاطر آوردن صلح در كشور انهارا كمك و تلاش كنند، اما طالبان خواست آنها را نپزيرفتند.و به كشتن اشخاص معصوم و حملات انتحارى پى در پى خويش ادامه دادند.


اما مردم غيور ما همچنان بخاطر بدست آوردن حقوق خود و آوردن صلح در كشور مبارزه خواهند كرد.

به اميد داشتن كشور آزاد مصلح،مترقى واسلامى .

 

نوشته از:سحر ایوبی



About the author

saharAyoubi

i am sahar from herat afghanistan , i am at 10 grade and intrested on vollyball and bascetball.

Subscribe 0
160