استعداد دختران افغان و فلم انکس در افغانستان

Posted on at


زيبايي ذهن دختران افغان واقعا قابل قدر است, مطالب جذاب و خواندني آنها بيانگر احساسات لطيف و سرشار زنان مهربان افغان ميباشد.  وقتی مطالب دست نوشته آنها را میخوانیم دردی عمیق را در گوشه گوشه آن احساس میکنیم شاید بتوانند با نوشتن و قلم به دست گرفتن قلب خود را آرامش داده و مشکلات خود را به تصویر بکشند.


با شور و اشتياق وافري که شاگردان براي نوشتن مطالب و بلاگ کردن آنها از خود نشان ميدهند اميد ميرود دفتر افغان سيتادل و سايت اجتماعي فلم آنکس بتواند یکی از بزرگترین و بهترین کمک کننده برای  دخترا افغان باشد.



با پیشرفتی که دفتر افغان سیتادل دارد میتوان گفت در آینده ای خیلی نزدیک امتیازات خیلی بزرگی را در راه پیشرفت زنان به دست خواهد آورد.


لیسه نسوان تجربوی یکی از مکاتب بزرگ و مشهور هرات میباشد که به تعداد ششصد نفر شاگردان این مکتب و همچنان محصلین پوهنحی های مختلفه در صنوف کامپیوتر ثبت نام نموده و همچنان در حال آموزش رسانه های اجتماعی میباشند. بخش ليسه اين مکتب اکثراً در فلم انکس اشتراک دارند و مقالات و مطالب خويش را در صفحه فلم آنکس و رسانه هاي اجتماعي به اشتراک ميگذارند.



با وجود مشکلات فراواني که دامنگير زنان جامعه افغانستان ميباشد, سعي و تلاش اين قشر در کنار تحمل فشارهاي فرهنگي و اجتماعي جامعه قابل قدر و ستودني ميباشد.


وقتی به تاریخ افغانستان مینگریم شیر زنان افغان را میبینیم که افتخارات زیادی برای سرزمین خود به ارمغان آوردند ولی صد حیف که در جریان زندگی خود دچار مشکلاتی شدند که با وجود صبر و بردباری آنها را از پای درآورده است. زنان با استعداد و زیبای افغانی در خانه ها تحت فشار و شکنجه های شوهر و خانواده اش نه تنها از تحصیل بازمانده اند بلکه روحیه شان افسرده شده و خلاقیت شان را از دست داده اند و نتوانستند پیشرفتی در هیچ زمینه ای داشته باشند.



وقتی پای درد دل شان مینشینیم اشک از چشمان هر انسانی که احساس داشته باشد سرازیر میشود. ارگانهای زیادی برای کمک به زنان افغان در افغانستان فعالیت میکنند٬ اما هیچکدام تا هنوز نتوانستند کمکی برای آنها به آنصورت که باید انجام دهند٬ بدهند. بسی شعارها علیه مردان داده میشود که آنهم فقط باعث متشنج شدن کانون بعضی از خانواده های ناآگاه میشود٬ در حالیکه آنی که باید به دردش رسید گی شود٬ در بی پناهی تمام قربانی میشود. تا به حال عملاً هیچ زنی به حق و حقوق خود آنطور که باید میرسید نرسیده است٬ همیشه مرد سالاری در خانه ها حکفرماست و زنان به دلایلی همچون داشتن طفل و نرفتن حیثیت و آبروی فامیل و برحذر بودن از جنگهای قومی از حق و حقوق خود گذشته و سکوت اختیار کردند و به زندگی پر رنج خویش ادامه دادند.



شاید دفتر افغان سیتادل بتواند راهگشایی برای به تصویر کشیدن مشکلات و رنجهای آنها باشد و زمینه را برای پیشرفت و نجات از محرومیت های چندساله آنها ایجاد کند.


شاگردان لیسه نسوان تجربوی به امید آنکه بتوانند به آرزوهای خود دست بیابند در صنوف متشکله اشتراک ورزیده و مشغول فراگیری میباشند.



برای دیدن مقاله های قبلی من میتوانید به پیوند زیر مراجعه کنید: http://www.filmannex.com/Tajrabavihighschool



160