خانه تکانی

Posted on at


در کشور عزیزمان افغانستان مردم همه ساله در ماه اخیر سال خانه تکانی می کنند و تمام لوازم خانه را شستشو می دهند تا گرد و غباری که در طول سال سری شان نشسته پاک شوند .
در اخیر سال بر علاوه تکان دادن فرش ،تیر زدن توشک ها و شستن کمپل ها افراد به خریداری لباس های جدید میپردازند و میخواهند که سال جدیدی که بزودی آغاز خواهد شد همه چیز را دوباره از نو آغاز نمایند .


طبیعت هم مثل افراد خانه تکانی می نماید ، زمین هر آنچه را که فصل خزان برایش ارزانی کرده بود و برگ های خشک به رنگ زرد تقدیم زمین کرده بود در زمستان تحمل میکند اما با آغاز سال جدید از زمین هم سبزه و لاله نمایان میشود و قدرت خداوند متعال را به ما نشان میدهد .

در سال جدید درختان هم شگوفه باران میشوند و عطر خوش شان به دشت ، کوه ، باغ و بیابان به مشام هر انسان میرسد همه نفسی تازه ای میکشند و گرد ، غبار و سردی زمستان را فراموش میکنند و به زندگی جدیدی و فصل جدیدی روبرو میشوند .


چه خوب میشود که همراه با تکان دادن خانه های مان ، خانه ای قلب مان را هم از کینه و کدورت نسبت به عزیزان مان تکان دهیم و آنها را در گذشته رها کنیم تا سالی که در پیش رو داریم سراسر از سرور و خوشی آغاز نمائیم .



About the author

ramika-taskin

ramka taskin was born in kabul now she studies economic faculty of herat

Subscribe 0
160