ضرورت توجه به تحکیم خانواده

Posted on at


ضرورت توجه به تحکیم خانواده


زنان درهرجامعه به عنوان یک نیروی مهم و فعال ، تاًثیر قابل ملاحظه یی در روند بازسازی و پیشرفت یک کشور دارند.



درافغانستان طی سالیان اخیر جهت رشد زنان افغان درعرصه های مختلف حیات اجتماعی، ازسوی نهادهای مسوول خدمات ارزنده یی عرضه گردیده و برنامه های وسعی روی دست گرفته شده است، اما تداوم این فعالیت ها ونقش آن درشگوفایی جامه ایجاب می کند که نباید به همین ها بسنده کرد.


زنان افغان با متانت ودرایت تمام برای اعادة جقوق شان دراجتماع پیوسته تلاش می ورزند تا از حقوق لازم درجامعه برخوردار شوند.


وزارت امور زنان، نهادی که درراستای رسیدگی و پرداخت به امور زنان مکلفیت دارد، جهت پیشرفت و ترقی زنان درچارچوب اصول وارزشهای والای اسلامی به منظور حفظ حقوق آنان و تحقق آن درابعاد وسیع اجتماعی تلاش می نماید.



درواقع، اگرمامیخواهیم به جامعة آرام وبا رفاه دست یابیم: یکی ازراهای مثمر این است که به نقش خانم ها درامور تخصصی وحرفه یی توجة مبرم صورت گیرد.


بدون شک رشد آگاهی و بالا رفتن سطح سواد زنان به خصوص در عرصه های تخصصی می تواند نقش مهمی در جهت تحکیم روابط خانوادگی وانسجام اجتماعی ایفاء نماید. نقش خانواده ها به عنوان پایه های اجتماعی دریک جامعه مهم ترین موضوعی است که با حضور زنان فعال و باسواد شکل میگیرد و تقویت می یابد.


 از این رو، وزارت امورزنان طی سالهای اخیر نهایت تلاش به خرج داده تا در آگاهی دهی عمومی، بالا رفتن سطح سواد به ویژه میان بانوان به بنیاد اصلی یک جامعه یعنی تقویت خانواده ها توجه نماید تا در آیندة نه چندان دور شاهد جامعة آرام وبا ثبات باشیم. جامعه یی که مبناهای زندگی درآن براساس حقوق شهروندی و بشری نهادینه گردد.



"سونیا "بشرمل



About the author

sonia-basharmal

This is sonia last name basharmal from afghanistan Iam interested in writing and love singing.And I am a writter on Film Annex.

Subscribe 0
160