انتقاد پذیر باشیم

Posted on at


 


شما چطور با انتقادات دیگران برخورد میکنید ؟


تصور ما براین است که اولین عکس العمل  اکثر ما دفاع از خودمان یا شاید بدتر از آن ،برخورد با شخص منتقد است ولی با این وجود ، گرچه انتقاد میتواند آزار دهنده باشد و روحیه را ضعیف کند َاما میتوان از جانب دیگری(دیدگاه مثبت ) هم با ان برخورد کرد.


اکثرا انتقاد نشانه صداقت طرف متقابل است و میتواند مارابه سمت عملکردهای بهتر از حال رهنمایی کرد.و حتی میتواند فرصتی برای پیشرفت باشد


 


.


اولین عکس العمل تان را در مقابل انتقاد متوقف کنید :


اگر تا به حال عکس العمل شما در مقابل انتقاد دفاع بوده ازین به بعد قبل از عکس العمل یک دقیقه صبر کنید . کمی به ان موضوع فکر کرده و از منطق به جای احساسات کار بگیرید (خود را به جای انتقاد کننده قرار داده و تصور کنید که توقع چه نوع واکنشی را میداشتید) زیرا گاهی اوقات احساسات بدتر به جای راه حل باعث مشکلات بیشتری میگردد



 برداشت منفی و اشتباه خود را به مثبت تبدیل کنید :


یکی از راه های موفقیت در همه امور دریافت نکات مثبت بیشتر به جای نکات منفی است یعنی به جوانب مثبت بیشتر از منفی توجه کنید ( همان حکایت معروف نیمه پر لیوان ) .


در مورد انتقاد این نکته نیز مصداق پیدا میکند و شاید به نظر  که کمی بی ادبانه و توهین امیز باشد ولی باید بیشتر در پی نکات سازنده و اموزنده باشید تا به ابعاد دیگر!


شماباید فرد بهتری باشید :


به این معنی که از هر نوع انتقاد درسی گرفته و در جهت بهبود ان باشید تا بتوانید برتمام ضعف های خود غالب شده ورفته رفته به یک فردی مبدل شویدکه دیگران شمارا به عنوان الگوی خویش قرار دهند..



About the author

160