پیدایش جهان هستی

Posted on at


پیدایش جهان هستی 


به نام خالق بی نیاز


کره ای که ما در آن در حال امرار معاش هستیم کره زمین نام دارد. کره زمین در یک دایره ای در حال حرکت است که در مرکز آن خورشید قرار دارد. کره زمین با سایر کره ها که به فاصله دور و نزدیک از هم قرار دارند با هم به دور خورشید در حال حرکتهستند.



اینها همه در منظومه ای هستند که بنام منظومه شمسی یاد میشود. برعلاوه منظومه شمسی اونواع و اقسام منظومه ها وجود دارد. و این منظومه با سایر منظومه ها همه گی در کهکشانی قرار دارند که بنام کهکشان راه شیری یاد میشود.



در این جهان میلیارد ها کهکشان وجود دارد که یکی از آنها کهکشان راه شیری میباشد که بشر بر روی یکی از کره ای این کهکشان در حال زیست است که این کره زمین نام دارد.



تا چند قرن اخیر بسیاری از اسرار جهان بر ما ناشناخته بود تا اینکه دانشمندان و علما به کمک تلسکوب و ماهواره ها که برای کاوش است اختیار داشتند و توانستند بر گوشه ای از این جان پهناور غلبه نمایند و برای شناختن بیشتر جهان به ما  کمک نمودند


.


سر انجام در قرن گذشته انسان توانست پا به کره مهتاب گذارد به همینقسم به روی کره مریخ و توسط دوربین های پیشرفته توانستند تصاویر واقعی به ساکنین زمین نشان دهند.


خورشید بزرگترین کره منضومه شمسی است که دیگر کره ها به دور آن در حرکت هستند.



 


اما اینکه چگونه منظومه شمسی بوجود آمده است و کره های متعدد از جمله کره زمین چگونه ایجاد شده است؟


دانشمندان اغلب به این عقیده هستند که 5 میلیارد سال قبل منظومه شمسی وجود خارجی نداشته است و به جای آن ابر بزرگی به نام (سحابی) موجود بود. این ابر کم کم بزرگ شده تا اینکه خورشید و دیگر کره های منظومه شمسی از میان آن پدیدار شده اند.



خالق تمام این جهان پهناور خدای مهربان است.


که تمام این جهان را به نظم خاصی خلق نموده است و خیلی منظم است .



خدای پاک جهان را به خاطر امتحان بنده های خود خلق نموده است . دوستان عزیز کوشش نمایید تا اینکه در این امتحان خداوند کامیاب و سربلند بیرون شوید.


به امید موفقیت هر چه بیشتر تمامی شمایان و الته خودم.


آمنه (حساس)اکبری.


 



About the author

amenehakbary

I am Ameneh Akbary i was born in Herat Afghanistan I'm student of Amir Shire Ali high school of eleven class I like wort the studied and work by computer my favorite colur is blue and black the subjects wich I love Mathimatic,Physic,Islamic historic, And now i live in Herat…

Subscribe 0
160