وژمه بهترین بازیگر زن

Posted on at



در چند سال اخیر افغانستان در بخش مدیا و فیلم سازی دستاوردهای چشمگیری داشته است، از فیلم های صدیق برمک که جایزه های معتبر جهانی را از آن خود کردند تا کاندید اسکار شدن فیلم افغانی، این خود نشاندهنده استعدادهای نهفته در میان افغانها می باشد که با محیا شدن شرایط خود شکوفا میشود. وژمه بهار یکی از این استعداد هاست.





چند روز پیش جشنواره ای در شهر بلژیک دایر شد که به بهترین فیلم عاشقانه جایزه اعطا مینمود، این جشنواره معمولا در روز عاشقان آغاز میشود و مدت ۳۰ سال است که هر ساله برگزار میشود، در این جشنواره فیلمهای ساخته دست بسیاری از کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه، اسپانیا شرکت نموده بودند و برنده شدن یک زن افغان در این جشنواره تحسین برانگیز است. 


این زن افغان با بازی در فیلم سینمایی وژمه اولین تجربه سینمایی خودش را دریافت نموده است، و بسیار خوشحال از اینکه برنده جایزه معتبری در سطح بین المللی شده است. وی که حدود دو سال میشود در شهر لیون فرانسه بود و باش دارد و در مکتب تئاتر این شهر درس میخواند. البته این فیلم برای شرکت در جشنواره اسکار نیز معرفی شده بود، اما نتوانست به رقابتهای پایانی این جشنواره راه پیدا کند. 


جشنواره فیلم 



About the author

160