فرشته فروغ از نیویورک، دانشگاه امریکایی ها در افغانستان با رئیس دفتر USAID داکتر "راجیو شاه و مائورا اونیل" درباره تحصیلات افغان

Posted on at

This post is also available in:

این هفته یک روز خاص برای من بود.اول تراز همه روز اول سال به روز چهارشنبه آغاز شد در تاریخ 20 مارچ که مصادف میشود با اول حمل.روز اول بهار که ما آنرا نوروز میگوییم.در افغانستان مردم آمادگی به تهیه هفت میوه میگیرند. این خوراکی مانند یک سالاد میوه میباشد که از  7 نوع میوه مختلف تهیه میشود و مانند سوپ میباشد.این 7 نوع میوه عبارتند از: کشمش، سنجد (میوه خشک درخت سنجد)، پسته، فندق، آلو (میوه خشک زردآلو)، گردو و چه بادام یا گونه های دیگری از میوه های آلو.

من اول سال را با رفتن به یک سفر به شهر واشنگتن شروع کردم تا اینکه به محفل پوهنتون امریکایی ها در افغانستان اشتراک کنم مخصوصا برای بورسیه خانمها که توسط این پوهنتون و مرکز بین المللی توسعه اقتصادی زنان افغان اعطا میشود.

من با بسیاری از اشخاص مهم و جالب ملاقات کردم که تجارب بسیاری از کار کردن در افغانستان دارند مخصوصا در تحصیلات و اقتصاد.من با 3 شخص مهم دیدار نمودم که تلاش های بی شائبه ای را برای افغانستان انجام داده اند.این اشخاص عبارتند از "داکتر راجیو شاه مدیر USAID، سفیر آفای سید طیب جواد و سفیر رایان کروکر.

 

من مصاحبه ای را با "ماریا اونیل"، رئیس اداره خلاقیت و مشاور در بخش اداری USAID درباره توانمندی زنان و کسب و کار آنها و تاثیرات آن روی زنان در کشور های رو به توسعه نمودم.

من همچنین مصاحبه ای را با خانم "پریا جیسینگانی" نمودم کسی که رئیس راه حل های USAID میباشد. او درباره کسب پول با موبایل میتواند روی زندگی مردم اثر گذار باشد مخصوصا زنان در افغانستان و اینکه آنها چگونه میتوانند استقلال مالی بگیرند.پرداخت پول از موبایل یکی از مودل های مهم برای برنامه آموزشی اگزمر و ساخت صنوف انترنتی در افغانستان میباشد تا اینکه دختران افغان را کمک کنیم و آنها را در افغانستان توانمند سازیم.

 

من نیز همچنان با "لارا لوگان" خبرنگار رادیو و تلویزیون شبکه افریقای جنوبی میباشد  مصاحبه نمودم.او نیز همچنان رئیس فعالیت های خارجی خبرنگاری شبکه خبری CBS میباشد و البته خبرنگار برای برنامه 60 دقیقه با CBS میباشد.او در افغانستان بوده و یکی از ویدیو های او درباره "حملات خودی در افغانستان کشتن نیروهای آمریکایی" بود.من در آینده ای نزدیک او را در نیویورک ملاقات خواهم نمود و با او مصاحبه خواهم نمود درباره داستان های او در افغانستان و نیز درباره اشتراک گذاری برنامه چشم انداز افغان در 60 دقیقه.

این یک هفته خوب برای من بود تا اینکه یک سال جدید را با افراد جدید آغاز کردم.من امیدوارم سال جدید توأم با خوشی، موفقیت و صلح برای مردم افغانستان و تمام افغانان در سرتاسر جهان باشد.

سال 1392 مبارک

 



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160