خلاصه کارهای جنیفر- رسانه اجتماعی و تمویل فیلم: مورد ویرونیکا مارس( Veronica Mars )

Posted on at

This post is also available in:

آوازه این هفته در صنعت فیلم سازی, شروع سریع برگردان ویرونیکا مارس( Veronica Mars ), برنامه تلویزیونی که در سال 2007 ختم شد و بهترین برنامه همیشه هم نبود, به یک فلم است.این برنامه با حدود 2,5 ملیون بیننده و 300 هزار حامی در فیس بوک دقیقا پشت برنامه های برتری مانند  سین فیلد(Seinfeld) , سی راک(30 rock)   و مرد خانواده (family guy) قرار میگیرد.اما روز جمعه, زمانیکه راب توماس (Rob Thomas) تولید کننده و ایجاد گر این نمایش , برنامه تمویل همگانی را  برای تبدیل این نمایش به یک فلم شروع کردن,در واقع شروع یک فصل جدید در انکشاف صنعت فیلم  سازی بود. دقیقا در ظرف چند ساعت این برنامه چندین رکورد را بنام خود ثبت کرد: بلند ترین هدف که در برنامه شروع سریع مد نظر قرارگرفته بود, برنامه فوری برای رسیدن به 1ملیون دالر و هدف 2 ملیون دالری اش. چند سال پیش زمانیکه یک برنامه در معرض تهدید لغو شدن قرار میگرفت, حامیانش دادخواست نامه و یا چیزهای نمادینی از برنامه به شبکه مربوطه میفرستادند تا توجه شان را به این برنامه جلب کنند.حالا به عوض خریدن هزاران شیشه سوس فلفل دار و فرستادن شان به شبکه WB برای ادامه برنامه روزویل(Roswell) , حامیان, مستقیم به ویبگاه های منبع یابی همگانی (crowdsourcing websites) میپیوندند.

 

این مورد بیانگر اینکه چگونه صنعت ساخت و پخش فیلم در حال تغیر است و از آخرین ابزارهای نوین رسانه ای برای انکشافش استفاده میکند, میباشد. شاید شما یک روز دوره آموزشی رسانه اجتماعی و تمویل فیلم را مانند مورد ویرانیکا مارس فرا بگیرید. بیشتر فیلم ها از برنامه های آنلاین و شبکه های رسانه اجتماعی برای انکشاف شان در هنگان تصویر برداری و به ویژه در هنگام عرضه اش به بازار استفاده میکنند.حالا فیلم سازها و تولید کنندگان فیلم استفاده از این برنامه ها را در قدم دوم میگذارند و در قدم اول یک طرح, از انترنت استفاده میکنند. قرارداد بین وارنر بروس Warner Bros))  که هنوز مالک ویرانیکا مارس(Veronica Mars)  است و راب توماس (Rob Thomas)  برای حمایت راب توماس از این برنامه بسته شد. تمام کاریکه راب توماس کرد, برنامه تبلیغاتی را ایجاد کرد, معلومات را در صفحه فیس بوک و تویتر شخصی خودش نشر کرد و این معلومات را در شبکه کرستن بل(Kristen Bell)  ستاره اصلی این نمایش به اشتراک گذاشت.این بیانگر قدرت شبکه اجتماعی است.

فیلم انکس یک شبکه تمویل همگانی نیست بلکه,ما فیلم سازهای خود را از طریق تبلیغات آنلاین تمویل میکنیم.اما این واقعیت عینی است که آینده فیلم سازی,تولید و پخش آن در دستان انترنت وبشکل ویژه رسانه اجتماعی است. حالا برگردیم به اینکه این هفته چی اتفاق افتاد.من کارکرد نامه ای را در مورد اس اکس اس دبلیو(SXSW) , جشن واره فیلم تریبیکا(Tribeca Film  Festival)  و ویرانیکا مارس(Veronica Mars)  نوشتم. همچنین فیلم سازهای ما از آخرین جزئیات در مورد امتیاز های خود(Buzz Score)  که حالا بسیار منصفانه است نسبت به جلب توجه کاربر ها و پسندهایکه از طرف شان میگیرند,باخبر گردیدند, ما در این هفته پذیرای یک صفحه تلویزیونی (Web TV) از فیلم ها و آهنگ های آسیایی بودیم و همچنین یک نمایش رقص اسکاتلندی-ایرلندی از استدیوی اسمک( Studio Smack) , یک ویدیوی از جریان کار مجموعه خلاق مرغآبی پردار (Fuzzy Duck Creative team)  و چندین ویدیو در صفحه نیروی دریایی ایالات متحده امریکا را پذیرایی کردیم. فیلمساز اگنارسیو رویز الواریز) (Filmmaker Ignacio Ruiz Alvarez یک فیلم ویژه دانش آموزان برای تشویق شان به پیشه فیلم سازی خلق کرد و برنامه منی ده مووی گای(Manny The Movie Guy)  آخرین مصاحبه هایش را با بازیگران و کارکنان در فلم شکست اولمپوس(Olympus Has Fallen )  و مرور فیلم انفجار غیر قابل باور واندراستون

 ( The Incredible Burs Wonderstone) برای مان فرستاد.

 

 

 

Jennifer's Recap - Social Media and Film Financing 101: The Case of

Jennifer’s recap – social media and film financing 101: the case of



About the author

mahjabinmohammadi

Mahjabin Mohammadee was born in Iran. she studied her high school in Iran. Her family return back to Afghanistan during the fall of taliban 6 years ago. She is studying English in Herat Bastan Institute. Mahjabin has interest to reading novel books and cooking.

Subscribe 0
160