حضور نیروهای خارجی در افغانستان

Posted on at


خارجی ها از سال 2001 در افغانستان حضور دارند و به مبارزه با نیروهای دهشت افگن طالب و القائده مصروف اند. در سال 2001 برج های تجارت جهانی در شهر نیویورک مورد حمله افراد گروه دهشت افگنی جهانی القائده قرار گرفت و هزاران انسان بی گناه کشته شدند. بعد از آن نیروهای خارجی به رهبری آمریکا وارد افغانستان شدند و با همکاری با نیروهای مردمی مقاومت که در حال جنگ با طالبان بودند, رژیم خودخوانده شان را به شدت واژگون کردند.



اما با گذشت دوازده سال از حضور آنها در این کشور هنوز هم این نبرد ادامه دارد و طالبان بار دیگر جا گرفته اند. آنها با توسل به حمله های دهشت افگنانه, کشار مردم بی گناه و آتش زدن مدرسه های به رعب و وحشت در جامعه میپردازند و حضور خود را در فجیع ترین حالت نشان میدهند. مردم افغانستان بشدت از این اقدامات جنایت کارانه نیروهای دهشت افگن طالبان خسته شده اند و خواهان حضور نیروهای خارجی در این کشور میباشند.


ولی ناتو اعلان کرده است که تا اخیر سال 2014 بیشتر نیروهایش را از افغانستان خارج خواهد کرد و فقط یک تعداد کوچک نیروهایش را در این کشور باقی خواهد گذاشت که سبب نگرانی اقشار مختلف مردم شده است و آنها را نگران آینده شان کرده است که آیا بار دیگر جنگ های داخلی شروع خواهد شد و بار دیگر مردم گروهی به قربانگاه فرستاده خواهند شد ؟ گرچه امروز نیر روزانه ده ها هموطن ما توسط این نیروها کشته میشوند.


در این ویدیو که لعلی اسنو(Lally Snow) برای شبکه ناتو تهیه کرده است خروج مرحله وار نیروهای خارجی از ولایت هلمند افغانستان را نشان میدهد. آنها در حال جمع بندی ابزار و وسایل جنگی خود اند تا یکی از اردوگاهای خارجی خود را ترک کنند.


 



About the author

NATOChannel

The North Atlantic Treaty Organization (NATO) is an intergovernmental military alliance based on the North Atlantic Treaty signed on 4 April 1949. NATO constitutes a system of collective defense in response to an attack by any external party. This is NOT the official NATO website. For that site, please visit…

Subscribe 0
160