عساکر زن در میان نیروهای ویژه افغان

Posted on at



عساکر زن توسط اردوی ملی افغانستان آموزش داده میشود تا هنگام عملیات شبانه در نقاط مختلف افغانستان شرکت کنند. لینا یکی از زنانی است که در سال ۲۰۱۱ به نیروهای ویژه پیوسته و او میگوید اگر مردان بتوانند این وظیفه را به پیش ببرند چرا زنها نتوانند ؟

 

 

یکی از مناقشات بین دولت افغانستان و نیروهای خارجی ورود عساکر آنها به خانه های افغانهاست که در فرهنگ افغانها اهانت آمیز است. در اینجا سربازان زن افغان رول مهمی در علمیات های شبانه بازی میکنند. آنها زنان و کودکان را به نقاط امن انتقال داده و در مقابل مهاجمان انتحاری مقابله میکنند.

 

قرار است که نیروهای خارجی تا پایان سال ۲۰۱۳ اکثر نیروهای خود را از افغانستان بیرون بکشند. یکی از قوماندانان نیروهای ویژه گفت که مردم قریه جات از نیروهای ویژه افغانستان در عملیات های استقبال کرده و همرای آنها همکاری نموده اند.

 

انجام عملیات های شبانه توسط زنان در افغانستان بخاطر شرایط سنتی و محافظه کارانه پذیرفته شده نیست و زنان پیش از جنگ علیه شورشیان باید خانواده و وابستگان خود را قناعت دهد. آنها مجبور هستند که شغل خود را از وابستگان خویش بخاطر مسائل امنیتی مخفی نگه دارند. لینا میگوید از اینکه کاری برای وطنش انجام میدهد خوشحال است و احساس امنیت میکند، او میگوید که اگر وی جانش را بخاطر زنان و فرهنگ افغانستان به خطر نیندازد پس چه کسی این کار را بکند ؟ 




About the author

160