ازدواج اجباری

Posted on at


ازدواج های اجباری یکی از مشکلاتی است که جامعه ما امروز به آن رو به رو است. در بعضی موارد به ویژه در اطراف و قریه های کشور بدون این که دختر اطلاعاتی داشته باشد, به ازدواج داده میشود. این در حالی است که از نگاه حقوقی چنین ازدواج ها غیر قانونی پنداشته میشود. حتا در افغانستان اگر خانم بیوه یا دختر که سن قانونش تکمیل کرده باشد و اجبار به ازدواج میدهند. به ویژه که دختران که هنوز به مکتب میروند سن قانونی ایشان تکمیل نکرده هستند, یعنی هجده ساله نشدند از سن یازده سالگی تا 18 که وقت ازدواج میدهند.



در جامعه امروزی دختران یا خانمان نیاز به تحصیل دارند دوست دارند که تحصیل ایشان ادامه بدهند به جامعه ایشان خدمت کنند و آینده کشور را تعیین کنند اما افسوس که بعضی خانواده ها درک ندارند که فرزندان شان چی میخواهند به فکر آینده فرزندان شان نیستند فقط قدرت شان به بالای فرزندان شان میقبولانند و به اجبار زنده گی شان تعیین میکنند.


خوشبختانه که بعضی خانواده ها فرزندان شان و خانمان بیوه را به اجبار ازدواج میدهند در کشور عزیز ما قانون جزای وجود دارد, اگر دختری که زیر هجده سال یا خانم بیوه یا دختری که رضایت نداشتند میتوانند به قانون جزای کشور خود مراجعه کنند و شکایت کنند که به شکایت های شان رسیده گی کنند.



خوشبختانه از وقتیکه قانون جزای به افغانستان تاسیس شده است ازدواج های اجباری کمتر شده است. و سطح تحصیل بالا رفته و تمام دختران رو به تحصیل آوردند به خصوص حالا عصر تکنولوژی است.


تعدادی زیادی علاقه دارند که تکنولوژی معلوماتی بیاموزند و در حال آموزش هستند و مکاتب که تحت پوشش موسسه فیلم انکس و افغان سیتال هستند خیلی پیشرفت کرده اند. فعلا مکاتب که تحت پوشش هستند به سناریو نویسی, سایت های اجتماعی و بلاگ نویسی مشغول هستند و در این عرصه پیشرفت کردند.




About the author

Hatifi-Herat

Established in 1938, Hatifi High School is one of the largest schools in Herat, Afghanistan and has 8300 students. The students attend the classes in rotations. The school offers 116 classes only for female students. Film Annex and Citadel are building an INTERNET classroom at Hatifi High School in June…

Subscribe 0
160