شبکه های اجتماعی

Posted on at


امروزه ارتباطات از طریق شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین و بهترین عنصر زندگی هر فرد میباشد چنانچه همه روزه شاهید فراه گیری و گسترش شبکه های اجتماعی هستیم روز بروز ارتباطات و شناخت عموم مردم بشتر شده و استفاده های مختلف صورت میگرد. هر فرد بنا به علایق خود میتواند دوست یا هم نوع خود را پیدا کرده و یک ارتباط جدید و تازه برقرار کند.


خوشبختانه یک از مهمترین شبکه های اجتماعی که مانند فیسبوک چند سال قبل در بین جوانان و نسل نو ما افغانی ها نفوذ کرد که این یکی از بهترین شبکه های اجتماعی به حساب می آید. متاسفانه بنا به مشکلات که جامعه ما دارد و بیشتر مردم و جوانان به استفاده از فرهنگ این شبکه را ندارد اکثراً پروفایل های فک یا غیر واقعی درست کرده و به سوء استفاده میپردازند.


من خودم چندین بار متوجه شدم که یک پسر بنام خانم در این صفحه مجازی ظاهر میشود یا اکثراً بنا به مشکلات اجتماعی و فرهنگی نمیتواند شخصیت واقعی خود را در اینجا نشان دهد ویا خیلی از آدمها مزاحمت و ایجاد کرده و نمیگذارد حتی در همین فضا مجازی کسی راحت باشد یا احساس آرامش کند بنا به چند دهه مشکلات که بوده همه زیر ساخت ها اجتماعی ما به چالیش مواجه شده و به یک فرهنگ نادرست مبدل گردیده


همین مشکلات گذشته خودش یک راه فرار شده برای یک تعداد آدمهای که نمیخواهد متمدن باشد یا فرهنگ های مدرن را بیپذیرد


همین فیسبوک برای بعضی ها به یک اعتیاد مبدل شده و باعث ضایع شدن وقت میشود معمولاً کارمندان ادارت دولتی یا غیر دولتی در جریان کار مصروف استفاده از فیسبوک و چت میباشد که خیلی از وقت ها باعث کندی کار شده و افراد و مراجعین در انتظار میماند.


 


 


 


نویسینده محمد عارف نظری



About the author

N155

متولد بهار 1364
لیسانس فزیک دانشگاه کابل 1386
سابقه مدیریت 5 سال

Subscribe 0
160