پایان المپیک پاییزی در افغانستان

Posted on at


پایان المپیک پاییزی در افغانستان


با فرا رسیدن فصل سرما بازی های المپیک افغانستان نیز به پایان رسید!
ورزشکاران امسال در رشته های مختلفی شرکت داشتند که میتوان به سگ جنگی،مرغ جنگی،تخم مرغ جنگی،جوز جنگی و گودی پران جنگی اشاره کرد!

همچنین در حاشیه این بازیها رشته های دیگر نیز به چشم میخورد که گویا برای آن فصل مشخصی در نظر گرفته نشده است و این بازی ها بصورت بیست و چهار ساعته ادامه دارد که میتوان به ورق بازی، سیگرتی بازی، گلوله بازی، بوجول بازی و عملیات انتحاری نیز اشاره کرد!
ملا صمد سماواتی قهرمان شصت و پنج ساله گودی پران جنگی میگوید: خدا و قرعانه که امسال همیته گودی پران ره هوا کدیم که هیچ باورت نمیشه! دل خوده یخ کدیم امسال!
زلمی سه کله مشهور به (زلمی سه کله ) رئیس فدراسیون سگ جنگی نیز گفت: امسال سگه ماما شکور به عنوان (آقای سگ خوری ) شناخته شد که از طرف این فدراسیون مورد تقدیر قرار گرفت و برنده یک خوراک کله پاچه شتر شد!
رئیس کمیته المپیک اعلام کرد: امسال ما شاهد حضور ورزشکاران زیادی در رده سنی 5 الی 65 سال بودیم که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته! وی علت این استقبال را افزایش بیکاری و نبود برنامه های مضر فرهنگی در کشور اعلام کرد!
همچنین در مراسم اختتامیه این بازی ها از ورزشکارانی که در رشته انتحاری شرکت کرده بودند نیز تقدیر شد و مدال های آنان توسط پست فدکس به بهشت ارسال شد



About the author

160