زن یعنی آرامش

Posted on at


میخواهم اینگونه در باره ات بنویسم که وجود تو در زنده گی به انسان احساس آرامش میدهد و به ما مرده ها شیوه ترحم و شفقت را می آموزد. این تو هستی که با دست های ظریفت همواره در تلاش تربیه نسل های آینده هستی.


اما به ناچار در اثر فقر اجتماعی و سطح پایین تحصیل در جوامع در حال انکشاف همیشه مورد ظلم و کم لطفی قرار گرفته ایی که بسا شایسته مقام والای تو نیست.


در جوامع اسلامی که همه داد از ایمان و ارزش های برتر اخلاقی میزنند تو بیشترین صدمه را میبینی در این جوامع حتی به فرموده های چون بهشت زیر پای مادر است نیز صرف به دید شعار گونه آن توجه میشود و زن ها همیشه از حقوق کمتری برخوردارند البته طوری که گفته شد عقب مانده گی و بی سوادی از عوامل اساسی فرا راه این معزل اند اما در جوامع غربی که خود را پیش گامان دموکراسی و حقوق مساوی میدانند نیز خانم ها به گونه ای مورد ناملایمتی ها قرا می گیرند که این آمار در حال افرایش است.




  • زن یعنی مادر

  • زن یعنی خواهر

  • زن یعنی همسر

  • زن یعنی دختر


آیا دوست دارید با دوست داشتنی ترین موجود زنده گی تان ظلم شود؟


بالا بردن سطح دانش در جامعه و از بین رفتن رسوم و عنعنات قدیمی با مرور زمان و با فعالیت موثر رسانه ها میتواند چهره ایی جدید از زن را در اجتماع به تصویر بکشد که سزاوار مقام اوست مقامی که سال هاست از آن محروم مانده است.


پایان


سیاوش کسرا 



About the author

SiawashKasra

Android Developer, Blogger, Web designer, Problem Solver, Programmer and a good friend.
I love writing blogs and sharing ideas with people around the world, you may know me but if you don't, no problem I still love you.

Subscribe 0
160