مصاجبه با صالحه سروری معاون لیسه عالی آمنه فدوی

Posted on at


این بار سری می زنیم به سرگذشت یکی از اساتید مّسن شهر کابل


خانم صالحه سروری معاون لیسه عالی آمنه فدوی


این خانم در شهر لشکر گاه ـ ولایت هلمند متولد گردیده و زندگی اش را تا چند سالی در هلمند سپری کرده و بعد از آن به همراه فامیل خود به ولایت کابل آمده و در همین جا ماندگار شدند. و در هیچ شرایطی وطن را ترک نکرده و در افغانستان ماندگار شدند و زمان سخت طالبان را نیز پشت پشت سر گذراندند.


وی از رشته ادبیات پشتو از پوهنتون کابل فارغ گردیده در صورتیکه به مضمون و رشته انگلیسی علاقه بیشتری داشت. و از همان زمانی که فارغ گردید به حیث استاد در یکی از پوهنتون های شهر کابل مشغول به کار شدند



طوریکه ایشان میگوید به خواست و میل خود این وظیفه را انتخاب نکرده است ، بلکه به تقاضای فامیل و شرایط افغانستان وظیفه معلمی را اختیار کرده است.


وی از زندگی خود چنین میگوید:


شرایط زندگی ام بسیار خوب است گرچه هر شخصی در زندگی شخصی اش مشکلاتی دارد اما باید با تمامی سختی های زندگی مقابله کنیم تا همیشه به اهداف و خواست های خود برسیم.علاقه زیادی به نویسندگی دارم و بعضی از اوقات بیکاری ام را بعضی مقالات می تویسم و در کنار آن مطالعه نیز میکنم زیرا من به این باور هستم که علم انسان هیچ گاه تکمیل نمی شود و باید هر آن چیزی که در دنیا کشف میگردد را بیاموزیم و در علم و دانش خود بیافزاییم.


به نظر من انسان باید همیشه در زندگی خود خوش بین باشد و من منحیث یک استاد تجربه دار نسبت به آینده افغانستان بسیار خوش بین هستم و آینده روشنی را برای کشورم می بینم


.


دنیا بسیار پیشرفته شده است و هر روز کشفیات جدیدی در عرصه علم و تحصیل بوجود می آید .ولی اگر ببینیم و متوجه شویم کشور ما شاید یگانه کشوری باشد که نسبت به دیگر ممالک دنیا عقب ماده است، تا جائیکه بسیاری از جوانان امروز ما در مورد اینترنت چیزی نمیدانند و به کمپویتر هیچ دسترسی ندارند، خواست من از دولتم این است که زمینه های درسی را برای شاکردان و محصلین بیشتر فراهم سازند زیرا همهء ولایات مانند کابل نیستند بلکه بعضی از ولایات بیشتر به مثل یک دهات و قریه میباشد ة باید بهه چنین شهرها توجه بیشتری صورت بگیرد تا جوانان دیگر به مشکل درس و تعلیم برنخورند.


بزرگترین هدف من در زندگی همانند هر افغان دیگر اول صلح و امنیت و بعدا فراهم سازی زمینه مراکز تعلیمی برای جوانان و در قدم بعدی پیشرفت و ترقی در تمام عرصه ها میباشد.


من صالحه سروری معاون لیسه عالی آمنه فدوی هستم ، کسی هستم که شاگردانم را بسیار دوست دارم و کوشش میکنم تا همیشه با تمام آنها مهربان باشم و همه شاگردانم را به مقل فرزندانم دوست دارم



 


در اخیر از پروژه وامن انکس به همکاری شرکت افغان سیتادل بسیار تشکر و سپاس میکنم از اینکه این خدمات را برای دختر خانم های افغان تهیه می کنند و باعث پیشرفت مکاتب می شوند، خدمات نیک این شرکت که ایجاد صنوف کمپیوتری است باعث خوشحالی شاگردان لیسه آمنه فدوی شده است و فعلا تمامی شاگردان این مکتب از این خدمات نیک مستفید شده اند و می توانند با تکنالوژی کمپیوتر بیشتر آشنایی پیدا کنند. به امید خدمت بیشتر این شرکت به کشور.


وامن انکس



About the author

womensannex-kabul

Women's Annex Kabul is a blogging and film platform that empowers the women and children of Central Asia with a "pay for content" model where bloggers and filmmakers get paid based on their Buzz (performance) Score. Monthly payouts on Women's Annex can range from as little as $5 per month…

Subscribe 0
160